A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
Külföldi, vélhetően ukrán csalók próbálnak meg pénzt kiszedni a Magyar Telekom ügyfeleiből a szolgáltató nevével visszaélve. Többen jelezték a Pénzcentrumnak, hogy e-mailben keresték meg a csalók azzal, hogy lejárt számlatartozása van, és azt haladéktalanul be kell fizetni. Ez persze nem igaz.
Elég amatőr csalók igyekeznek pénzt kicsalni a Magyar Telekom ügyfeleitől a szolgáltató nevében. Több olvasónktól is megkaptuk a kérdéses leveselt, amely a helyesírás mellett az ékezetektől is mentes: már az e-mail tárgyából ("Fontos figyelmezet??s.") is kitűnik, hogy válhetően nem magyar gépről küldték, hiszen csak kérdőjelek vannak az é-betű helyén. A szolgáltatónak természetesen nincs köze az üzenethez.

A levélben érdekes helyesírással arra kérik az ügyfeleket, hogy fizessenek be azonnal 1315 forintot utalással, vagy bankkártyával. Egy linket is beillesztettek, amin fizetni lehet, de ez egy .com.ua című, ukrán weboldalra visz. Erre azért már mi sem mertünk rákattintani, ki tudja, milyen helyre visz. Hogy nyomatékosítsák, mindenképp be kell fizetni a kért összeget, még azt is megírták, hogy ha a határidőn belül nem fizetjük be a számlát, akkor "kikapcsolják a szolgáltatást". Érdekesség, hogy ez a képzeletbeli határidő már lejárt, amikor küldték a levelet az ukrán e-mail címről - vélhetően azért, hogy az ember gyorsan befizesse az amúgy minimális összeget, és ne gondolkodjon.
Ha valaki fizet, akkor vélhetően nem csak az 1315 forinttal rövidítik meg a csalók, hiszen ha megadja bankkártya adatait, akkor már azt is könnyedén használni tudják.
Ha még hitelkeret is van az érintett kártyán, akkor akár komoly adósságba is vérhetik azt, aki megadta nekik a bankkártyája adatait.
Így védd ki a támadásokat
Az eset nem egyedi, korábban egy másik szolgáltató, a Telenor ügyfeleit vették célba a csalók hasonló módszerekkel.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ha bármely szolgáltatótól e-mailben érkezik fizetési felszólítás, adatbekérő - akár szokásos, akár szokatlannak tűnő kérés - az alábbiakat mindenképpen érdemes ellenőrizni:
- Ki a levél feladója? Ha a feladó ismeretlen, az gyanús! Ugyanakkor elmondható, hogy az e-mail feladója könnyen hamisítható: a valódinak tűnő feladó még nem garancia a levél hitelességére.
- Ki a levél címzettje? Ha nem a mi e-mail címünk szerepel a címzett mezőben, az azt jelentheti, tömeges e-mail kiküldésről van szó, ami szintén gyanúra ad okot.
- Milyen weboldalra mutat a levélben szereplő link/gomb? Ha egy link a szolgáltató oldalára jutást ígéri, érdemes ellenőrizni, hogy valóban az nyílik-e meg, és megnézni az URL-címet a böngésző címsorában. Ha a weboldal látszólag hasonlít is a szolgáltató honlapjára, de a cím eltér a valóditól, átverésről van szó. A csalók legfrissebb módszere, hogy a hamis URL címekbe beépítik a vállalat nevét, akinek a nevében a hamis felszólítást küldték, így még nehezebb felismerni a csaló weboldalt.
- A valódi számlaértesítőben és a fizetési felszólításokban szerepel valamilyen, ügyfelenként egyedi számlázási azonosító szám. Ezt a számot nem mindenki ismeri fejből, de érdemes venni a fáradságot az ellenőrzésére - a csalók ugyanis ezt az azonosítót nagy valószínűséggel nem ismerik, így nem a helyes szám szerepel a felszólításban, azaz átverésről van szó.
- E-mailben kérnek be személyes vagy bankkártya-adatokat: ilyet egy vállalat sem kér, garantáltan csalásról van szó.
A szolgáltatók mobilalkalmazásában vagy hivatalos weboldalán az ügyfelek biztonságosan ellenőrizhetik egyenlegüket, rendelhetnek szolgáltatást és fizethetik be számlájukat. Nem kell e-mailben rendezni a dolgot!
Például részletfizetéssel nagyértékű telefont rendelnek, a fizetést pedig az áldozatra bízzák. Ne küldjük el telefonszámlánkat idegeneknek, a szolgáltató soha sem kér ilyet az ügyfeleitől, hiszen neki megvannak a számlák, ő állítja ki őket!
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








