A vállalat Magyarországon 1300 embert foglalkoztaz a veszprémi és a nyírbátori üzemében, nem tudni, hogy a hazai jégkrémgyárat érintik-e a leépítések.
"Az ingyenes vásárlás Mekkája" - ezzel, a Klapka György legszebb napjait idéző szlogennel hirdeti magát az a vállalkozás, ami -elvileg- másfél hónap múlva nyitja meg kapuit a pesti belvárosban. A Sample Central nevű üzlet lényege, hogy a vevők pénz helyett a véleményükkel fizetnek - ezért a gyártóktól ingyenes termékeket, mintákat kapnak.
A Pénzcentrum.hu információi szerint - a korábban meghirdetett szeptemberi nyitással ellentétben- november elején nyílik a Sample Central hálózat budapesti - és egyben első közép-európai- üzlete. A közel 500 négyzetméter alapterületű boltban a legkülönbözőbb termékek (kozmetikumok, kozmetikai és háztartási cikkek, csomagolt élelmiszerek, italok, műszaki cikkek), és szolgáltatások lesznek elérhetők, csak klubtagok számára.
A Magyarországon is alkalmazandó nemzetközi modell szerint a klubtagok online regisztrálhatnak (a regisztrációs díj 1490 forint, az éves tagsági díj 4990 forint), majd szintén online előre befoglalt időszakban ellátogathatnak az üzletbe, és alkalmanként 5 különböző terméket vihetnek magukkal kipróbálásra, - valamint kipróbálhatják a helyben kiállított műszaki cikkeket, szolgáltatásokat - mindezt ingyen. A választék kéthetente megújul, ciklusonként kb. 40 termék és szolgáltatás mutatkozik be.
Első hallásra talán kissé furcsán hangzik, de - a cég honlapján található tájékoztatás szerint- a vevő ingyen megkapja az adott terméket (nem csak egy tesztidőszakra, hanem véglegesen), cserébe egy 8-10 kérdésből álló kérdőívet kell kitöltenie róla. Ezeket a vásárlói véleményeket felhasználva a gyártó/forgalmazó felmérheti az igényeket (például a piaci bevezetés előtt), illetve akár már így, "szájhagyomány" útján elkezdheti reklámozni azt - ezért tudják ingyen adni a termékeket.
A magyar üzlet egy nemzetközi franchise hálózat tagja. A nemzetközi honlap szerint az első tesztáruház Tokióban nyílt 2007-ben, majd - a hivatalos verzió szerint- világszerte elterjedt, több ezer regisztrált taggal, valamint számos közismert és népszerű márkanévvel. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy Budapesten milyen márkákat tesztelhetnek majd a klubtagok, az azonban ismert, hogy más országokban olyan márkákat forgalmaznak, mint az Avon, a Cadbury, a Heinz, a L'Oreal, a Nestlé, a Nintendo, a Panasonic, a Procter & Gamble, a Sony, vagy épp az Unilever.
A Pénzcentrum.hu a fent felsorolt cégek közül természetesen többeket is megkeresett. A Sony Europe Limited Magyarországi Fióktelepe lapunkat úgy tájékoztatta, semmilyen hivatalos megkeresést nem kapott a Sample Centraltól. A Procter&Gamble- től azt a választ kaptuk, jövőbeli projektről nem nyilatkozhatnak.
Annyi azonban tudható (a bolt Facebook-adatlapjáról), hogy magyar márkákat is forgalmaznak majd.
Érdekes, hogy bár a cég világméretűként hirdeti magát, és a nemzetközi honlap szerint 21 államban vannak jelen, mégis csak néhány országban mutatható ki az online jelenlétük. Ez azért is különös, mert a tesztek kitöltése online történik, így -elvileg- elengedhetetlen lenne az országonkénti online megjelenés.
Van azért hűségprogram is
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A dolog szépséghibájának egyelőre az tűnik, hogy a tagsághoz egy MLM-rendszerre emlékeztető hűségprogram is társul: például akkor is kaphatunk hűségpontokat, ha barátainknak ajánljuk a Sample Centralt. Minél több pontot gyűjtünk össze, annál több előnyhöz juthatunk.
(Forrás: Wikipédia)
A klubtagsági rendszerben - szintén a sokak által ismert MLM- rendszer szerint- három szint létezik: bronz, ezüst és arany. Hűségpontjaink gyarapodásával az egyes szintekhez tartozó ponthatár elérésekor automatikusan a következő szintre lépünk. És persze minél magasabb fokozatot érünk el, annál több és magasabb értékű terméket vihetünk haza. És minél több ismerősünk lép be a fizetős rendszerbe, nekünk annál több pontunk lesz.
Nem MLM-célokat szolgál a pontgyűjtés bevezetése - cáfolta feltevéseinket Kováts Lívia, a Sample Central vezérigazgatója. Mint a Pénzcentrum.hu-nak elmondta: a tagok sokkal több pontot kapnak majd például egy-egy termék alaposabb teszteléséért, vagy egy csoportos felmérésben való részvételért, mint ismerőseik ajánlásáért. A különböző fokozatú tagok ugyanakkor kedvezményekben részesülnek majd, például hamarabb próbálhatnak ki egyes termékeket, illetve nyereményjátékokban vehetnek részt.
Biztos, hogy megéri a cégeknek?
Kétséges a modell működőképessége, leginkább azért, mert a nagy cégeknek nem feltétlenül éri meg ilyen módszerrel tesztelni termékeiket - nyilatkozta a Pénzcentrum.hu-nak Siska Mátyás, a Merlin Communications marketingkommunikációs szakértője.
A szakember úgy látja, sokkal kiforrottabb piackutatási módszerek is léteznek amit a vállalatok saját, jól bejáratott apparátusukkal hatékonyan el tudnak végezni. Így leginkább a nagy márkák motivációja nem látszik: az üzletben való megjelenésért valószínűleg fizetniük kellene, ráadásul a márka elismertsége is csökkenhet azáltal, ha egy fizetős klubban kínálja termékeit. A tagdíj miatt az objektív tesztelés lehetősége is sérül, hiszen a fogyasztó alapvetően másként tekint egy olyan termékre, amit egy klub tagjaként kapott.
Siska Mátyás szerint az az érvelés sem állja meg a helyét, hogy egy új termék bevezetését megelőzheti egy (akár online) pletyka kampány. "Ha kiállunk a Nyugati térre termékmintát osztogatni, feltesszük oda a termék Facebook-adatlapjának elérhetőségét, ugyanolyan suttogó propagandát indíthatunk el, akár még kevesebb ráfordítással is". Ráadásul a nagy márkák hatalmas erőket összpontosítanak arra, hogy márkáik hol, milyen körülmények között jelennek meg - ezért is nehezen elképzelhető, hogy új termékeket ilyen módszerrel, akár a konkurencia szeme láttára tesztelnének.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok