Rendkívüli méretű OTP-részvényvásárlás mozgatta meg pénteken a Budapesti Értéktőzsdét: egyetlen ügyletben több mint 750 ezer darab bankpapír cserélt gazdát közel 27 milliárd forint értékben.
2019. július 1- től jöhet Magyarországon az azonnali utalás. Ezt pedig minden banknak kötelező lesz bevezetni - mondta el Bartha Lajos, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) pénzügyi infrastruktúrák igazgatója a FinTechRadar konferenciáján, kedden.
A fizetési műveletek teljesítésének további gyorsítása, valamint az elektronikus fizetési módok használati lehetőségeinek kiszélesítése érdekében az MNB 2015-ben megkezdte az azonnali fizetési infrastruktúra létrehozásának előkészítését.
Bartha Lajos most a FinTechRadar konferenciáján jelentette be, hogy az azonnal utalási rendszer hazánkban
Bartha Lajos szerint ez még egy ambiciózus időpont. Hiszen az összes banknak, tehát még a legkisebb takarékszövetkezeteknek is alkalmazkodnia kell az új rendszerhez, miszerint minden utalásnak 5 másodpercen belül meg kell történnie.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Mit jelentene ez a gyakorlatban?
Az átutalások azonnali teljesülése alapjaiban érinti a jelenlegi fizetési rendszerek működését és mind a központi rendszerek, mind pedig a bankok részéről egy rendkívül komplex pénzforgalmi fejlesztést jelent.
Magánszemélyek esetén a személyek közötti és a kiskereskedelmi fizetéseknél egyaránt használható, új fizetési megoldások jöhetnek létre, a gyors teljesítés pedig csökkentheti a vállalati szektorban megfigyelhető bizalomhiány készpénzhasználatot ösztönző hatását is. Emellett az új alapinfrastruktúra támogatja az innovatív fizetési megoldások létrehozását, amely egyrészt hosszú távon is növeli a hazai bankszektor versenyképességét, másrészt pedig egyszerűsíti az innovatív szolgáltatásokat nyújtó új szereplők piacra lépését - olvasható a fizetési rendszer 2016-os jelentésében.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








