Tavaly december végére több mint 9 milliárd forint maradt felhasználatlanul a SZÉP kártyákon.
Óriási pofon a magyar boltokban: lábukkal szavaztak a vásárlók, ebből nem lesz egyhamar fellendülés
Szeptemberben tovább nőtt a magyar kiskereskedelem forgalma. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a forgalom volumene a nyers adat alapján 3,4, naptárhatástól megtisztítva 3 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakát. A szezonális és naptárhatással kiigazított adatok szerint ugyanakkor augusztushoz képest nem változott a forgalom.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 3,1 százalékkal bővült az értékesítés volumene, ezen belül az élelmiszer jellegű vegyes boltok forgalma 4,3 százalékkal nőtt, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké nem változott.
A nem élelmiszer-kiskereskedelemben 3,5 százalékos volt a növekedés. A gyógyszer-, gyógyászati termék- és illatszerboltok 5,8, az iparcikk jellegű vegyes üzletek 3,3, a bútor- és műszakicikk-üzletek 1,5 százalékkal növelték forgalmukat. Visszaesést mértek ugyanakkor a ruházati boltokban (–4,4 százalék), a használtcikk-üzletekben (–1,5 százalék) és a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk-boltokban (–1,1 százalék).
A csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma továbbra is dinamikusan bővül, szeptemberben 9,5 százalékkal nőtt éves alapon, és már a teljes kiskereskedelmi forgalom 9 százalékát adja. Az üzemanyagtöltő állomásokon 0,6 százalékkal nőtt az értékesítés volumene, a kiskereskedelmi statisztikába nem tartozó gépjármű- és alkatrész-kereskedelemben pedig 11 százalékos emelkedést mértek.
Szeptemberben a magyar kiskereskedelem forgalma folyó áron 1661 milliárd forint volt. Ennek 49 százaléka élelmiszer-üzletekben, 36 százaléka nem élelmiszerboltokban, 15 százaléka pedig üzemanyagtöltő állomásokon realizálódott.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az év első kilenc hónapjában a kiskereskedelmi forgalom volumene 2,8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakát. Az élelmiszerüzletekben 2,7, a nem élelmiszerüzletekben 4,2, míg az üzemanyag-kiskereskedelemben 0,7 százalékkal nőtt a forgalom.
Hogyan értékelik anyagi helyzetüket a magyarok 2025 végén?
Átfogó felmérést indított a Pénzcentrum. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon arról, miként értékelik a magyarok saját pénzügyi helyzetüket, és milyen tényezők befolyásolják anyagi biztonságérzetüket. A felmérés kitér a kiadások fedezetére, az adósságokra és a megtakarításokra is, valamint arra, mennyire érzik stabilnak saját helyzetüket a válaszadók. Köszönjük, ha támogatod a munkánkat egy kitöltéssel!
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








