A tavalyi év vége kiemelten forgalmas volt a SZÉP kártyás költések szempontjából – decemberben az ételházhozszállítási szolgáltatásokra költöttek legtöbbet a kártyabirtokosok.
Érik a botrány a boltok polcainál: rengeteg terméket vontak vissza, súlyos dolog derült ki róluk
Ausztráliában tovább bővül a napvédő krémek botránya, miután 18 terméket kellett kivonni a forgalomból, mert nem nyújtották a gyártók által ígért védelmet - közölte a BBC.
Egy fogyasztóvédelmi szervezet júniusi vizsgálata során kiderült, hogy több népszerű és drága napvédő krém nem biztosítja a csomagoláson feltüntetett fényvédelmet. Az Ultra Violette Lean Screen Skinscreen termék például SPF 50+ védelmet ígért, de a tesztek során mindössze SPF 4-es értéket mutatott, ezért augusztusban önkéntes visszahívást kezdeményeztek.
Az ausztrál gyógyszerészeti felügyelet (TGA) vizsgálata most további 20 napvédő terméknél talált problémát, amelyek ugyanazt az alapformulát használják. A hatóság szerint ez az alapformula valószínűleg legfeljebb SPF 21-es védelmet nyújt, egyes termékeknél pedig akár csak SPF 4-et.
A 21 megnevezett termék közül nyolcat már visszahívtak vagy teljesen leállították a gyártásukat, további tíz termék értékesítését felfüggesztették, kettőt pedig még vizsgálnak. Egy termék Ausztráliában készül, de ott nem forgalmazzák.
Ausztráliában a legmagasabb a bőrrák előfordulási aránya a világon – becslések szerint három ausztrálból kettőnél legalább egyszer eltávolítanak bőrrákos elváltozást életük során –, ezért az országban rendkívül szigorú napvédő szabályozások vannak érvényben.
A botrány nemcsak az ausztrál fogyasztók körében váltott ki felháborodást, hanem szakértők szerint globális következményei is lehetnek. A problémákat mind a napvédők gyártásában, mind a laboratóriumi tesztelés megbízhatóságában azonosították.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kérdéses alapformula gyártója, a Wild Child Laboratories Pty Ltd leállította annak előállítását. A cég vezetője, Tom Curnow közleményben hangsúlyozta, hogy a TGA nem talált gyártási problémákat a létesítményükben, és szerinte a tesztelési eltérések egy szélesebb, iparági problémára utalnak.
A TGA komoly aggályokat fogalmazott meg a Princeton Consumer Research Corp (PCR Corp) amerikai laboratórium tesztelési gyakorlatával kapcsolatban is, amelyre sok érintett cég támaszkodott az SPF-értékek igazolásánál. A Wild Child közölte, hogy megszüntette az együttműködést a PCR laboratóriumokkal, és más akkreditált, független laboratóriumokhoz küldte be formuláit tesztelésre.
A PCR Corp a BBC-nek küldött nyilatkozatában arra utalt, hogy külső tényezők is okozhatják az SPF-értékek eltéréseit a saját tesztjeik és a később mások által végzett vizsgálatok között. Szerintük a laboratóriumban mért napvédő teljesítmény a beküldött minta pontos tételét és állapotát tükrözi az adott pillanatban, és számos külső tényező – például a gyártási eltérések, nyersanyag-különbségek, csomagolás, tárolási körülmények, termék kora és piaci kezelés – befolyásolhatja a később értékesített termékek SPF-értékét.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








