Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Nincs megállás, csomagautomata-háború dúl Magyarországon: rengetegen már csak így vásárolnak
Egyre szívesebben választják a csomagautomatákat a magyarok, de a piaci verseny is élénkült, miután több postai szolgáltató is jelentős beruházásokkal bővítette országos hálózatát.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss, a piacvezető futárszolgálatok adatain alapuló kimutatása arra is rámutat, hogy a csomagpontok és automaták ma már az egész országban megtalálhatók, így napjainkra a kisebb településeken élők számára is elérhetővé vált a házhoz kézbesítés egy- vagy többféle alternatívája.
Az elmúlt években egyre szélesebb tömegek rendelnek internetes webáruházakból, miközben a vállalkozások egyre nagyobb része teszi elérhetővé termékeit saját weboldalán vagy online piactereken. Az internetes kereskedelem fejlődésével és térnyerésével nagyot nőtt a különféle postai szolgáltatások iránti kereslet, de a felhasználói igények is átalakultak, a címzettek ugyanis egyre kevésbé szeretnének fix időpontban várni a kézbesítőkre. A szolgáltatók gyorsan reagáltak, és az elmúlt időszakban folyamatosan bővítették csomagátvételi pontjaik és automatáik számát – egyre több helyen kínálva rugalmasabb átvételi lehetőségeket.
Az NMHH a Magyarországon működő postai szolgáltatók nyilvántartó és felügyeleti szerveként rendszeresen közzéteszi a hazai postai piac fejlődésével kapcsolatos adatait és elemzéseit. A hatóság aktuális kimutatása a legnagyobb postai szolgáltatók csomagpont- és csomagautomata-infrastruktúráját vette górcső alá. A legfrissebb adatok alapján jelenleg a Foxpost-Packeta csoporté a legnagyobb hálózat, azonban a GLS és a SameDay is jelentős beruházásokkal bővítette saját infrastruktúráját, tekintélyes alternatív kézbesítési hálózatot kiépítve a magyar piacon.
Figyelemre méltó, hogy a nagy szolgáltatók mostanra csaknem az egész országot lefedték átvételi pontjaikkal és csomagautomatáikkal, így már a kisebb településeken élők is választhatnak rugalmasabb kézbesítési módokat. Ezek a lakosság és a szolgáltatók körében is egyre kedveltebbek, hiszen jelentősen csökkentik a futárok leterheltségét, a postai szolgáltatók számára pedig lehetővé teszik, hogy kedvezőbb árú és rugalmasabb alternatívákat kínáljanak az ügyfeleiknek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
címlapi kép: Róka László, MTI/MTVA
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








