Az ajándékozás nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival.
Teljesen átalakította beszállítói rendszerét a Spar: rengeteg helyi kistermelő terméke juthat el így a vásárlókhoz
Több mint 100 hazai kistermelő jutott értékesítési lehetőséghez és új munkahelyek is létesültek a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-nél (Spar) a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) határozott beavatkozásának köszönhetően - közölte közleményben a GVH. A nemzeti versenyhatóság még 2020 decemberében tárta fel, hogy a hollandiai székhelyű nemzetközi élelmiszer-kereskedelmi üzletlánc magyarországi vállalkozása visszaélt a jelentős piaci erejével a magyar beszállítók kárára. A most zárult utóvizsgálat során viszont megállapították, hogy a Spar az előírt, regionális beszállítói rendszer kialakítását célzó kötelezést végrehajtotta: az előírt 1,7 milliárd Ft-os költségvetésnél többet fordított erre, eggyel több, összesen hét regionális beszállító központot hozott létre, mint ami elő volt írva és azóta is működteti a rendszert.
A GVH közleménye szerint mintegy 1,7 milliárd forintos, a hazai beszállítókat, illetve kkv-kat támogató intézkedéscsomag végrehajtását rendelték el. A most zárult utóvizsgálat ennek értékelésére irányult. Kiderült, hogy a GVH beavatkozása elérte a célját, a Spar ugyanakkor mulasztásokat követett el a végrehajtott intézkedések igazolásával kapcsolatban, ezért 5 millió forint bírságot kell fizetnie.
A 2020 decemberében lezárult vizsgálat során a GVH feltárta, hogy a Spar a magyar beszállítóival szemben visszaélt jelentős piaci erejével. A GVH megállapította, hogy a Spar bónuszrendszere indokolatlanul és egyoldalúan írt elő díjakat a beszállítóknak azért, hogy termékeik a bolthálózat polcaira kerülhessenek. A GVH Versenytanácsa a jogsértés megállapításán túl egy összetett, mintegy 1,7 milliárd Ft-os intézkedéscsomag végrehajtását rendelte el a cég számára az eljárás eredményeként, amelyre tekintettel nem került sor bírság kiszabására. Ennek része volt teljesen új, korábban nem létező munkahelyek létesítése is.
A GVH eljárásának eredményeként a Spar a versenyhatóság felé azt vállalta, hogy hat regionális szállítói központot (Győr, Hódmezővásárhely, Nyíregyháza, Pécs, Székesfehérvár, Zalaegerszeg) alakít ki a magyar helyi kistermelő beszállítók értékesítési lehetőségeinek növelésére. A cég a GVH eljárásának hatására vállalta, hogy a regionális rendszer 90%-ban új mikro-, kis- és közepes méretű beszállítóknak juttat lehetőségeket. Emellett a Spar vállalta azt is, hogy a minőség-audit, a logisztika, a raktározás, és a marketing területén is oktatással segíti a beszállítók tevékenységét.
A GVH a most zárult utóvizsgálat során megállapította, hogy a Spar az előírt, regionális beszállítói rendszer kialakítását célzó kötelezést végrehajtotta: az előírt 1,7 milliárd Ft-os költségvetésnél többet fordított erre, eggyel több, összesen hét regionális beszállító központot hozott létre, mint ami elő volt írva és azóta is működteti a rendszert.
A GVH beavatkozásának eredményeként a 2021-2023. időszakban több mint 100 új helyi kistermelő jutott értékesítési lehetőséghez, marketing támogatáshoz, az új beszállítók aránya meghaladta a kötelezésben előírt 90%-os minimum értéket. A Spar a GVH kötelezésének eredményeként a regionális beszállítói központokhoz kapcsolódóan 23 új munkahelyet is létrehozott.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A GVH Versenytanácsa megállapította ugyanakkor azt is, hogy a Spar az igazolási kötelezettségeinek 2022-re és 2023-ra vonatkozóan is hiányosan tett eleget, ezért a GVH Versenytanácsa 5 millió Ft bírság megfizetésére kötelezte a céget.
Az előírt kötelezettségek végrehajtását a nemzeti versenyhatóság minden esetben következetesen és tüzetesen vizsgálja. A GVH ezúton is felhívja a vállalkozások figyelmét, hogy a határozataiban előírt kötelezettségeket pontosan és maradéktalanul szükséges teljesíteni. Hiányos teljesítés vagy elmaradt igazolás esetén a GVH akár jelentős bírságot is kiszabhat az érintett vállalkozásra.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








