Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Az Apple-nél és a külföldi pénzügyi szolgáltatójánál felmerült technikai probléma miatt az elmúlt héten jelentős számú hazai ügyfélnél történt jogosulatlan kártyás tranzakció. Az MNB határozott fellépésének és aktív közreműködésének hatására folyamatban van az érintettek teljeskörű kártalanítása - olvasható a jegybank közleményében. Amennyiben valaki még nem kapta meg a jogosulatlan terhelés ellenértékét, abban az esetben jelezze panaszát a hitelintézeténél.
Az Apple június 26-án egy technikai hiba miatt jelentős számú hazai ügyfélnél indított jóvá nem hagyott kártyás fizetést. Összesen 780 ezer darab tranzakció történt mintegy 2 milliárd forint értékben. A Magyar Nemzeti Bank az incidens bekövetkezésének pillanatától szorosan nyomon követte az eseményeket, és folyamatosan kapcsolatot tartott a hazai bankszektorral, a kártyatársaságok és az Apple képviselőivel.
Az MNB kiemelt célja volt, hogy a lakosság minél gyorsabban visszakapja a jogosulatlan terheléseket, megőrizve az elektronikus pénzforgalomba vetett erős bizalmat. Kiemelten fontos, hogy mind technikai hiba, mind pedig kibertámadás esetén a hazai ügyfelek biztonságban legyenek és semmilyen kár ne érje őket. Az MNB az egyeztetések során végig világos, egyértelmű és határozott üzenetet képviselt: minden érintettnek a jogszabályoknak megfelelően visszajár az Apple technikai hiba miatt történt hibás terhelés és ennek érdekében elvárta, hogy az összes érintett tegyen meg mindent a helyzet lehető leggyorsabb kezelése érdekében.
Mára a legtöbb érintett ügyfél visszakapta a jogosulatlanul terhelt összegeket. Az MNB azt javasolja az ügyfeleknek, hogy ellenőrizzék banki egyenlegüket és a tranzakciótörténetüket, amennyiben pedig úgy látják, hogy esetükben mégsem történt meg a visszatérítés, haladéktalanul jelezzék azt a számlavezető bankjuknak. Amennyiben az ügyfeleknek panasza van a hitelintézetükkel szemben, abban az esetben az MNB ügyfélszolgálata minden segítséget megad.
Az MNB tovább vizsgálja az elmúlt napok eseményeit, hogy minden szükséges információ teljeskörűen a rendelkezésére álljon, és ezáltal megállapítható legyen, hogy minden érintett szereplő megfelelően járt-e el az ügy kezelése kapcsán, valamint biztosíthassa, hogy a hasonló esetek a jövőben elkerülhetőek legyenek.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








