Az elmúlt két évben jelentősen nőtt az alkalmi borfogyasztók aránya a 18-40 éves korosztály körében.

Szigorúan fellép ezentúl a kormány a zsugorfláció ellen, a magyarországi boltokban ezentúl fel kell hívni a vevők figyelmét arra, ha egy-egy termék kiszerelése a korábbihoz képest csökken. A szabálysértők komoly bírságra számíthatnak.
Fellép a kormány a zsugrfláció jelensége ellen, a magyarországi boltokban ezentúl fel kell hívni a vevők figyelmét arra, ha egy-egy termék kiszerelése a korábbihoz képest csökken - derült ki a legfrissebb Magyar Közlönyből. Eszerint ez a szabály vonatkozik majd az üzletben, bevásárlóközpontban folytatott kereskedelmi tevékenységre, az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőkre.
Főszabály szerint februártól a kereskedőnek a forgalmazás megkezdésétől számított 2 hónapig fel kell tüntetnie, ha egy adott termék kiszerelése csökken a 2020. január 1. és 2023. július 1. közöttihez képest. (A tájékoztatás elmaradhat, ha a kisebb kiszerelésű mellett a korábbi terméket is forgalmazzák.)
A kiszerelés csökkentéséről a magyarországi gyártó, az első magyarországi forgalomba hozó, a nagykereskedő köteles az első értékesítés alkalmával írásban tájékoztatni a kereskedőt, illetve a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt (Nébih). A fogyasztóvédelmi hatóság a szabálysértőkre termékenként 1 millió forintos közigazgatási bírságot szabhat ki.
A zsugorflációban érintett termékek egyébként a Nébih honlapján egy nyilvános adatbázisban is szerepelnek majd.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


