A Cup Revolution a fogyasztók számára megtévesztő módon kommunikált a poharak, illetve a visszaváltási rendszer környezetre gyakorolt hatásairól a GVH szerint.
Ezek az iskolások okosabban költik a pénzüket, mint sok magyar felnőtt: őket nem lehet könnyen átverni
A századik Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címet adták át 2022. március 18-án, Teskándon. A zalai községben működő Csukás István Általános Iskola is az Innovációs és Technológiai Minisztérium pályázatán érdemelte ki az elismerést. A már hat alkalommal meghirdetett kiírás összesen mintegy 40 ezer diákhoz juttathat el hasznos fogyasztóvédelmi ismereteket.
A pályázat célja, hogy a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatoknak fokozottan kitett gyerekek, fiatalok diákéveik alatt útmutatást kapjanak a tudatos fogyasztói magatartásról. A címek odaítélésével a praktikus ismeretek elsajátítását érdemi intézkedésekkel, programokkal segítő iskolák erőfeszítéseit jutalmazza a tárca.
A sikeresen pályázók a felhívásban felsorolt tíz szempont (pl. az internet és közösségi média biztonságos használatra nevelés, reklámelemzés) közül legalább háromnak már megfelelnek, további egy elvárás későbbi teljesítését vállalják. Az elbírálásnál előnyben részesítik a kitüntető címmel rendelkező partnerrel együttműködő intézményeket.
A Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola címet jelenleg 38 általános iskola és 62 középiskola viselheti. A díjazottak között húsz szakképzési centrum 38 szakiskolája is szerepel. A települések közül Budapest jár az élen tizenkét intézménnyel, Debrecen és Győr héttel holtversenyben a második, a bronzérmes Pécsett pedig öt iskola nevel fogyasztói tudatosságra.
A körültekintő vásárlásra felkészítő általános tartalmak mellett minden évben egy-egy kiemelt területre is felhívják a diákok figyelmét. Idén a hamis zöld állítások felismeréséhez adnak támpontokat az iskolák, bár az ellenőrzések tapasztalatai szerint efféle megtévesztésre idehaza csak elvétve akad példa. A fenntarthatósági üzenetekre fogékony fiataloknak azért érdemes tisztában lenniük azzal, hogy nem minden, magát bionak, ökonak, natúrnak mondó árucikk készül kizárólag természetes anyagokból, környezetbarát gyártási technológiákkal.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár kiemelte: „Az első százhoz hamarosan újabb oktatási intézmények csatlakozhatnak, a szeptemberben megnyitott idei felhívásra mostanáig tizenkét iskola jelentkezett. A szakminisztérium és a fogyasztóvédelmi hatóság a vásárlók jogait erősítő szabályozással, állandó jelenléttel óvja a magyar családokat. Az iskolákat bevonó programban célzott szemléletformálással alapozzuk meg a jövő vevőinek önvédelmi képességeit. Így tudatos vásárlók és a fogyasztóbarát szemléletet sajátjuknak érző leendő vállalkozók, kereskedők kerülnek ki az oktatási intézményekből.”
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Egy hónapos eltolódás várható a Balatonnál az extrém időjárás miatt
- Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, nagyon kell rájuk figyelni
- Közeledik a nyárias meleg, lehet vágni a centit - mutatjuk, mikor érkezik
- Nyugdíjjogosultság – így lehet szolgálati időt vásárolni
- Hajmeresztő videó: egy furgonos úgy vélte, vele van az erő
- Kiderült, mikor nyitja első magyarországi üzletét a Primark