Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Napkon belül indulhat a webáruházak - hagyományosan novemberi - kampánya, a nagy kedvezmények, leárazások időszaka. A black friday- (fekete péntek) akciók rendszerint fogyasztási robbanást idéznek elő az ünnepeket megelőző költekezésekben.
Az összehangolt fogyasztásösztönző marketingkampány október végétől a hagyományos ünnepi bevásárlások december eleji kezdetéig folyamatosan dübörög - írja a Magyar Nemzet. Nemritkán negyven–hatvan százalékos alkalmi kedvezményt kínálnak főleg az iparcikkek nagyon széles kínálatában, bár néhány éve már a szolgáltatások is beszálltak a olcsósággal csábító fogyasztói kampányba. A 24 órában elérhető webáruházas kínálatra a pénztárcák is rekordarányban, napok alatt megnyílnak, a költekezés pedig felpörgeti a versenyt; a kedvezményvadász vásárló utáni hajsza novemberre átterjed a hagyományos kereskedelemre is.
Idén a boltok más kihívások elé néznek, mint a korábbi feketepéntek-kampányokban: a korai indulással biztosra mennek a cégek, mivel a tervek szerint az akciós ajánlatoknak ezúttal jobban ellenállnának a magyarok.
Az alkalmi vásárlások a legtöbbeknél még nem a karácsonyi ajándékbeszerzésről szólnak, inkább a saját célokról, mivel sokan erre az időszakra időzítették a főbb, praktikus kiadásokat.
Megjelenik az otthonteremtési támogatások, építési, felújítási lehetőségek iránt fellángolt érdeklődés a grandiózus kereskedelmi kampány keresleti oldalán. Olyannyira, hogy az idén először letaszítják a trónról az örökös listavezető műszaki cikkeket, és a vevők leginkább a barkácsáruk, építési termékek, kerti eszközök, kültéri gépek, berendezések iránt érdeklődnek az elkövetkező hetekben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








