A foodora decemberben Cegléden is elindította kiszállítási szolgáltatását, ezzel 2025-ben már 21 új városban vált elérhetővé a platform.
A piaci nehézségek ellenére a boltok számának csökkenése nem ugrott meg 2020 első félévében a korábbiakhoz képest. Az értékesítőhelyek száma ugyan csökkent 1580 bolttal, de volt már ennél több is. Igaz, ezen belül iparcikkes boltból háromszor több zárt be, mint élelmiszeresből. Igaz, hogy a második félév még nem ért véget.
2020 első félévében 1580-nal csökkent a boltok száma. A korábbi években folyamatosan, évről-évre karcsúsodott a bolthálózat, de az első félévi boltszám csökkenésében például 2017-ben és 2018-ban is nagyobb mértékű volt a leépülés, igaz, 2019-ben viszont kisebb. Korábban arra lehetett számítani, hogy a koronavírus járvány okozta gazdasági bajok közepette a korábbi éveknél nagyobb számban kényszerülnek a boltosok végleg lehúzni a redőnyt, de végül nem így történt:
2010-től 2019-ig bezárólag az éves boltszám csökkenés átlaga 2.768 volt, aminek értéke persze hullámzott egyik évről a másikra. A boltszám csökkenésének irányzata azonban állandó volt, a boltos piac folyamatos bővülése mellett átalakult és az értékesítőhelyek számát tekintve kisebb lett a kiskereskedelmi hálózat az elmúlt években.
2020 első felében a boltos piac kikászálódott a gödörből, az átlagot tekintve persze, a nyári hónapokra elérte az előző évi szintet. A foglalkoztatás is megközelítette a korábbit, így megkapaszkodhattak a hagyományos boltok az áprilisi zuhanást követően. Eltérő ütemben, de csaknem minden áruterületen csökkent a boltok száma:
Az áprilisi boltzár nyomán a ruházati piac szenvedte el a legnagyobb piacvesztést, így nem véletlen, hogy a bezárt iparcikkes boltok közel fele ruházatis volt. De csökkent például a bútorboltok, játékboltok, könyvesboltok száma is. Turkálóból is kevesebb maradt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








