Európai denevérekben előforduló vírusok kutatására indított nemzetközi programban vesznek részt a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakembere.
Egy friss kutatása szerint Európában ma 4-ből majd 3 (74%) vásárló nagyobb valószínűséggel vásárol helyi közösségében, mint egy évvel ezelőtt. Ez az arány a magyarok esetében 72%.
A MasterCard friss kutatása alapján úgy tűnik, hogy Európa-szerte többet költünk helyben. A magyar válaszadók 40 százaléka ezt azért teszi, hogy segítse a saját, helyi közösségét (az összesített európai arány 49%), 30-30 százalék válaszolta motivációként az egyszerűbb közlekedést, illetve a helyi boltosokkal kialakított új kapcsolat fontosságát. A megkérdezett magyarok 27 százalékát mások ajánlása motivál a helyi közösségekben való költésre, míg közel minden negyedik (24%) szerint a kínálat minősége jobb itt.
Amikor a kutatás készítői arról kérdezték az európaiakat, hogy mi motiválta őket arra, hogy jobban felfedezzék a környéken lévő boltokat, a válaszadók fele (49%) a kényelmet emelte ki, 40% említette a hipermarketekben lévő hosszú sorokat, 31% pedig az utazási korlátokkal magyarázta döntését. A magyar válaszadók körében is ez a három válasz volt a legnépszerűbb: 37 százalékuk jelölte meg a kényelmet, 35 százalákuk a közlekedést és 30 százalék a nagy áruházakban jellemző hosszú sorokat.
Az európaiak csaknem háromnegyede (72 százalék) szívesebben vásárol ismerősétől, és 72 százaléka bízik a helyi boltosok ajánlásaiban. Magyarországon az előbbi arány 73 százalék, míg a boltosok javaslataiban az európai átlagnál valamivel kevesebben bíznak (69%).
A karantén kezdete óta a közösségi értékek is komoly változásokon mentek át. Az emberek 58 százalékkal nagyobb valószínűséggel köszönnek szomszédaiknak, mint egy évvel ezelőtt, a magyarok körében ez az arány 49%. Minden ötödik válaszadónak (19) van tartalék kulcsa a közvetlen szomszédjához (magyar válaszadóknál 14%), 44 százalékuk veszi át szomszédja távollétében annak online rendelését (Mo. 35%), 18 százalékuk pedig tagja helyi közösségi WhatsApp csoportnak (Mo. 5%).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatásból az is kiderült, hogy a helyi postahivatalok, kocsmák, iskolák, parkok és saroküzletek jelentik a modern közösség öt legfontosabb elemét.
A helyi közösség tíz legfontosabb eleme Európában
- 1) Iskola
- 2) Kávézó
- 3) Pékség
- 4) Posta
- 5) Park
- 6) Sarki bolt
- 7) Kocsma
- 8) Templom
- 9) Könyvtár
- 10) Hentes
A helyi közösség tíz legfontosabb eleme Magyarországon
- 1) Templom
- 2) Iskola
- 3) Park
- 4) Művelődési ház/közösségi ház
- 5) Posta
- 6) Múzeum
- 7. Sarki bolt
- 8. Könyvtár
- 9) Kocsma
- 10) Pékség
Mark Barnett, a Mastercard Europe elnöke elmondta: "A kisvállalkozások jelentik a gazdaság gerincét. Amint az emberek szorosabb kapcsolatba lépnek helyi közösségükkel, újra felfedezik a környéken található változatos és egyedülálló kisvállalkozásokat. [...] A gazdaság fellendülése a saját otthonunk küszöbén kezdődik, a helyi üzletek, közösségek óriási szerepet játszanak a fellendülésben és a növekedéshez való visszatérésben."
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé