Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
A Szupermenta program legújabb tesztje 16 teljes kiőrlésű búzaliszt és 2 Graham-liszt felhasználásával készült péktermék - köztük toast, vekni és cipó - komplex vizsgálatával zajlott. Egy minőségi és számos jelölési hiba miatt 11 termék esetében indítottak hatósági eljárást a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A táplálkozási szokások átalakulásával egyre többen döntenek a teljes kiőrlésű termékek mellett. A Szupermenta legújabb terméktesztjén 16 teljes kiőrlésű búzalisztből és 2 Graham-lisztből (nagyobb szemcseméretű teljes kiőrlésű lisztből) készült termék mérettetett meg. Alak szempontjából formában sült (toast), vekni és cipó formájú kenyér került a "hatósági kosárba", amelyek közül 5 külföldi, 13 pedig hazai gyártótól származott.
A tavaszi liszt célellenőrzéshez hasonlóan ezúttal is kiemelt szempont volt a különböző mikotoxinok esetleges jelenlétének ellenőrzése a termékekben. A Nébih szakemberei vizsgálták a kenyerek akrilamid-tartalmát, továbbá egy bio terméknél a növényvédőszer maradékok jelenlétét is. Megnyugtató, hogy élelmiszerbiztonsági szempontból mindent rendben találtak.
Minőség tekintetében a tartósítószer és savfok vizsgálatok nem tártak fel problémát. Egy termék esetében a szárazanyagra vonatkoztatott sótartalommal azonban gond akadt, a felső határértéket meghaladó mért érték miatt élelmiszer-ellenőrzési bírságot is kiszabtak az ellenőrök, 200.000 Ft értékben. Ezenkívül több jelölési hibát is találtak a hatósági felügyelők.
A Szupermenta termékteszt kedveltségi vizsgálatán ezúttal is szakértő és laikus kóstolók pontozták a termékeket. A dobogó legfelső fokára, a Tesco Tönkölyös vekni állhatott, második helyen a Spar teljes kiőrlésű toast kenyér végzett, míg a harmadik helyet Rivercote toast szeletek teljes kiőrlésű búzaliszttel érdemelte ki. A teljes lista itt érhető el.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében