Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
Az első hat hónapban összesen 13 millió szál illegálisan behozott vagy itt előállított cigarettát foglalt le az adóhatóság - ez csupán a fele, a harmada a korábbi években lefülelt féléves mennyiségeknek. Azt nem lehet nagy bizonyossággal állítani, hogy a hatósági akciók eredményeinek csökkenése a cigaretta hazai feketepiacának zsugorodására is utal, de lehetséges, ugyanis a világjárvány igencsak megnehezítette egyes bűnözői körök dolgát, különösen a nagy mennyiségű csempészés vált nehézkessé.
Alaposan megsínylette a cigaretta feketepiaca a karantént, az utazási korlátozásokat hozó járványidőszakot - legalábbis erre lehet következtetni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal legfrissebb adataiból. A hatósági kimutatás ugyanis arról árulkodik, hogy visszaesett a lefoglalt illegális áru mennyisége, mégpedig drasztikusan - írja a Magyar Nemzet.
A NAV pénzügyőrei és pénzügyi nyomozói idén, az első fél évben nagyjából hatezer esetben intézkedtek a dohány feketepiacának kisebb vagy nagyobb, szervezett vagy alkalom szülte szereplőinek ügyeiben. Az akciókban 13,2 millió szál jogsértő módon behozott vagy itt előállított cigaretta akadt fenn a hatósági hálón, a füstölnivaló együttes értéke kevéssel ugyan, de túllépte az egymilliárd forintot. Emellett a NAV emberei több mint 3,3 tonna finomra vágott vagy egyéb fogyasztási dohányra bukkantak, a jelentősnek tűnő mennyiség feketepiaci ára megközelítette a 210 millió forintot.
Bár az idei adatok önmagukban jelentősnek tűnnek, a korábbi évek statisztikáival összehasonlítva mégis igen csekélynek nevezhetők. Tavaly például csak májusban, 17 millió szál cigarettát vont ki a hatóság az adófizetés nélküli forgalomból, vagyis az egyhavi fogás nagyobb volt, mint az idei egész féléves. Hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy 2019 - a maga 64 millió szál cigarettájával és 45 tonna dohányával - kiemelkedő évnek számított a feketekereskedelem elleni küzdelemben, de az idei adatok jócskán elmaradnak a korábbi évek értékeitől is.
Nemzetközi jelenség, hogy a járvány miatt elrendelt közlekedési, áruszállítási korlátozások, és az ehhez kapcsolódó jelentősebb hatósági ellenőrzések miatt idén a korábbinál jóval szűkebb tér maradt - ha maradt egyáltalán - az engedély nélkül előállított vagy beszerzett áruk mozgatására.
Valóságos szenzációnak számítottak az európai vírusválság idején azok a hírek, amelyek a drogpiac összeomláshoz közeli helyzetéről szóltak. A nemzetközi kereskedelem erős csökkenése szinte elvágta az utánpótlási vonalakat, s a jelenség nem csak a drogoknál éreztette hatását.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A cigaretta hazai feketepiaca persze másként működik. Az utóbbi időben többször is akadt példa arra, hogy egyesek olyan illegális gyárat rendeztek be idehaza, amelyben akár milliószám állíthattak elő cigarettát. Ehhez persze papírt és dohányt kellett nagy mennyiségben beszerezni, és a megfelelő munkaerő mellett a raktározásról is gondoskodni kellett. Mások kisebb tételben csempésztek, főleg a zöldhatáron.
Tavaly arra is volt példa, hogy a Tiszán, a víz alatt próbálták meg Ukrajnából Magyarországra áthúzni a dohányárut. A leggyakrabban azonban az egyik legrégebbi módszerhez folyamodtak és folyamodnak ma is az érintettek, és autóik átalakítása után a jármű kárpitja mögé, az ajtókba vagy a plafonnál rejtenek el cigarettát, dohányt. Ezek a kísérletek sokszor nem járnak eredménnyel - az utóbbi hetekben több efféle, meghiúsított próbálkozásról is számot adott a hatóság.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








