A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
A házhozszállítást a járvány alatt rengeteg olyan vendéglátóhely, cukrászda vállalta be, amelyek korábban nem éltek a lehetőséggel. Az elviteles ételkiszállítást a vendéglátás megmentőjének kiáltották ki, azonban a helyek nagyrésze a bevételének háromnegyedét elveszítette az áprilisi időszakban. Hiába pörgött fel a kajarendelés: az elvitel annyit segített, hogy legalább a bevétel negyede megmaradt, ezzel viszont nehéz a felszínen maradni.
Kényelmesen beülni, megrendelni, megenni, meginni, így teljes a vendéglátózás élménye a vendégek számára. Ja, és persze, a pincér, fizetek című műsorszám sem maradhat le a végén, hiszen abból él a vendéglős. Nem beszélve az otthoni főzés, a bevásárlás, krumplipucolás és - ki ne maradjon - a mosogatás - ebben a viszonylatban - kellemetlen élményeiről.
Hát a koronavírus járvány a kényelem élményét kitörölte a menüsorból, egy maradhatott annak, aki nem szeret mosogatni, de szeret vendéglőzni, hogy elhozta maga, vagy a bicajos futárral házhoz is hozatta az ennivalót. Utóbbi esetben egy csekély szelete a kényelemnek azért megmaradt, de ez nem a mosogatás volt.
Meg is szaladt a futárkodók száma, de hát a statisztikából látni, hogy ezzel csak a negyedét sikerült megmenteni a vendéglátózásnak. A márciusi zuhanás után ez már egy padlóközeli állapot volt, sokak be is zártak, nem kísérleteztek a házhoz szállítással. Két hónap zuhanás már nagy esés:
(Egy kis kitérő: a boltos világban a ruházati boltok áprilisban ennél nagyobbat buktak, mivel bevételeik 90%-át veszítették el.)
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A vendéglátós bevételeket nézve a március második felének zuhanását egy nagyobb követte áprilisban, amiből az egyéb csekély szeletett képező munkahelyi vendéglátás is hasonló arányú veszteségeket szenvedett el. A vendéglátósok márciusban és áprilisban összesen 127 milliárd forintot buktak, ami a korábbiakhoz képest egy jobb hónap bevétele volt:
Hozzátartozik a képhez, hogy az élelmiszerboltokhoz hasonlóan a vendéglátóhelyeken is volt áremelkedés, 7% körüli mértékben ebben az időszakban, az alapanyagok drágulása őket sem kímélte.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








