A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől - közölte a vállalat csütörtökön.
A belső verseny és a feszített munkatempó kényszeríti kapkodásra az Aldi és a Lidl pénztárosait. Számos vásárlónak okoz frusztrációt, hogy képtelenség lépést tartani a kásszás tempójával a pakolás terén: az optimalizált méretű és többszörösített vonalkódok, a nagyobb szkennerek vagy a szűkített rakodóhely miatt. A vásárló és pénztáros közti lappangó konfliktus ezáltal új szintre lépett.
A vásárlók többsége két fő típusba sorolható - írja a G7. Vannak, akik nem hajlandók foglalkozni a külvilággal, azaz a kasszás vagy a többi vásárló esetleges nyomásával, és a saját tempójukban pakolnak, mondván “én vagyok a vevő". Viszont a vásárlók jelentősebb rétege kifejezetten törekszik arra, hogy felvegye a kasszások tempóját, trükkökkel, vagy egyenes saját stratégiával rendelkezik.
Az előre készülés kezdeti szintje, amikor az elpakolást figyelembe véve rakodunk fel a szalagra, azaz elsőként a nagyobb, nehezebb termékeket tesszük fel, a végén pedig a kisebb, törékenyebbeket. Sokan ezt kiegészítik azzal, hogy olyan szatyrokkal mennek, amelyek megállnak az aljukon.
Ez még nem minden: egyes vásárlók megkapargatják egy-két termék vonalkódját, így a pénztárosnak manuálisan kell begépelnie a számokat, vagy szándékosan egy zacskóba többféle különböző pékárut tesznek, hogy mire a pénztáros átforgatja, megnézi, beüti, addig legyen ideje a vevőnek elpakolni.
A legtöbb vásárlónak erős személyes élményei kötődnek a diszkontos fizetés villámgyors tempójához, még ha ezt különbözőképp is élik meg - írja a lap. A bolti dolgozók szerint azonban a kassza környéki rohanás egy félreértésen alapszik: a diszkontok koncepciója alapján egyszerűen nem ott kellene elpakolni, ahol a legtöbb vásárló teszi.
- mondta a Lidl egyik volt dolgozója. “A diszkontok modellje Németországra és Ausztriára lett optimalizálva. A magyar és a német vásárló között azonban elég nagy a különbség. A német vásárlónak el lehet mondani, hogy hova pakoljon. A magyarnak azonban nem lehet ezt normálisan elmondani, bármennyire intelligensnek tűnik, és én bármennyire cizelláltan fogalmazom meg. A magyar mentalitás egyszerűen nem veszi be, hogy söpörj be mindent a kosaradba, és utána pakolj el nyugodtan" - mondta egy volt aldis.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A gyors kasszázás nemcsak azért jelenthet problémát, mert frusztrációt szülhet a vásárlóban és a kasszásban, hanem hatással lehet a diszkontok egyik legmeghatározóbb sajátosságára, az egészen magas szintű hatékonyságra. Ha ugyanis egy vásárló nem képes elpakolni a diszkontok által elvárt tempóban, értelemszerűen lassítja a sort, ami miatt előbb-utóbb meg kell nyitni egy új kasszát. Egy új kassza megnyitása pedig azt jelentheti, hogy a végletekig kicentizett munkaszervezés felborulhat.
- mondta egy volt diszkontos. A megkérdezettek szerint egyébként akkor kell új kasszát megnyitni egy üzletben, ha annyi vásárló nem jutott még el a szalagig, amennyi már felpakolt. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy akkor hívnak be új kasszást, ha a többi pénztárnál 2-3 ember várakozik a szalagon túl.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok