A Budai Vár után most Hollókőn sokkolja az árérzékeny látogatót a húsvéti gasztrovalóság.
2019. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 3,1 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál. Az elmúlt egy évben a szeszes italok, dohányáruk és az élelmiszerek ára emelkedett jelentős mértékben.
A KSH legfrissebb statisztikái szerint 12 hónap alatt, 2018. augusztushoz viszonyítva Az élelmiszerek ára 5,6 százalékkal nőtt, ezen belül az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 13,7, a sertéshúsé 11,5, a liszté 11,3, a péksüteményeké 10,0, a kenyéré 8,4 százalékkal magasabb, a tejé 5,2 százalékkal alacsonyabb lett. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 8,8, ezen belül a dohányáruké 12,8 százalékkal emelkedett. A szolgáltatásokért 2,8 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül a lakbér 10,0 százalékkal nőtt. A járműüzemanyagok ára 2,6 százalékkal csökkent.
A friss statisztikák megmutatták azt is, hogy 1 hónap alatt, 2019. júliushoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,1 százalékkal mérséklődtek. Az élelmiszerek ára 0,4 százalékkal kisebb lett, meghatározóan az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 4,4 százalékos árcsökkenésének következményeként. Ez utóbbi csoport nélkül számítva az élelmiszerek ára átlagosan 0,1 százalékkal nőtt. A szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 0,3, ezen belül a dohányáruké 0,4 százalékkal emelkedett. A szolgáltatásokért 0,3 százalékkal kellett többet fizetni, ezen belül az üdülési szolgáltatások 1,7 százalékkal drágultak. A nyári kiárusítások következtében a ruházkodási cikkek 2,1 százalékkal olcsóbbak lettek. A járműüzemanyagok ára 0,3 százalékkal csökkent.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


