Az egy évvel korábbinál 9,7%-kal nagyobb, az előző hónaphoz képest 1,9%-kal kisebb volt az építőipari termelés volumene.
A kiskereskedelmi forgalom tavaly novemberben 6,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint is - jelentette szerdán második becslése alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az adat 0,3 százalékponttal magasabb a január 8-án közölt első becslésnél, és 2016 áprilisa óta a legnagyobb növekedés.
Az élelmiszer és élelmiszer-jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 4,6 százalékkal nőtt a forgalom az előzetesen jelzett 4,0 százalék helyett, a nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletek forgalmának növekedését 10,2 százalékról 10,4 százalékra javította a KSH. Az üzemanyag-kiskereskedelemben az előzetes közléssel megegyezően, 3,7 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene. Az élelmiszerforgalom 2016 júniusa óta nem nőtt ilyen arányban, míg az iparcikkek forgalma tavaly szeptemberben is nagyobb, 12,2 százalékos növekedést mutatott.
Tavaly novemberben az élelmiszer-kiskereskedelem 77 százalékát adó élelmiszer-jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,3, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 2,1 százalékkal nőtt. A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmán belül 17,8 százalékkal nőttek az eladások az iparcikk jellegű vegyes-, 12,9 százalékkal a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk-, 7,3 százalékkal a bútor-, műszakicikk-, 5,1 százalékkal a textil-, ruházati és lábbeli-, valamint 4,5 százalékkal a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben. Ezzel szemben a forgalom volumene 5,0 százalékkal csökkent a használtcikk-üzletekben.
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 5,0 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 2,8 százalékkal emelkedett tavaly novemberben, folytatva az évek óta tartó tendenciát. A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 3,4 százalékkal bővültek 2017. novemberben. Tavaly novemberben az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 925 milliárd forint volt.
Az országos kiskereskedelmi forgalom 44 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 40 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 16 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott. A múlt év első 11 hónapjában 4,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 8,0, az üzemanyag-kiskereskedelemben 3,3 százalékkal nőtt az értékesítés volumene tavaly január-novemberben.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








