Rettegnek a magyar vásárlók: a bankkártyás fizetéssel van gond

2017. augusztus 5. 14:30

Mi történik az adatainkkal, biztonságosan használható-e a bankkártyás fizetés, meddig küldhetjük vissza a terméket - ezek a leggyakoribb kérdések Magyarország egyik legnagyobb webáruházának ügyfélszolgálatán.

Bár folyamatosan nő és fejlődik az e-kereskedelem, egyelőre csak a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom valamivel több, mint 5 százalékát bonyolítják online. A piac növekedésével a vásárlók tudatossága is nő, ami az ügyfélszolgálatok leterheltségén is megmutatkozik.

A Mall.hu 2017-es felmérése szerint a magyar vásárlók számára egy webshop esetében az árak mellett a legfontosabb a megbízhatóság, a kiszállítással kapcsolatos paraméterek és a felhasználóbarát weboldal. A válaszokból az is kiderült, hogy fizetési szokásaikat tekintve a magyarok konzervatívak, fontosabb számukra, hogy az árut megnézhessék fizetés előtt, mint az, hogy a legolcsóbban vehessék meg. Az ügyfélszolgálathoz érkező kérdések többsége is ezekhez az elvárásokhoz kapcsolódik.

Az egyik leggyakoribb kérdés, hogy biztonságos-e, ha kártyával fizetik ki a terméket. A válasz erre az, hogy aki a paypass fizetési módban, egy offline üzlet esetében, már megbízik, az bátran használhatja ezt a verziót is. Gyakran felmerül a bizalmatlanság az előre fizetéssel kapcsolatban is. Az óvatosság az apróhirdetések esetében indokolt is, amikor egy nem ellenőrizhető és nem nyomon követhető, jogi szabályozás alá nem vont magányszemélyről van szó, de egy Mall.hu nagyságú webshop esetében a cég vállalásain túl jogszabály is biztosítja a fogyasztók védelmét. Az e-bevásárlóközpont legfrissebb adatai szerint a vásárlók több mint 60 százaléka az utánvétes megrendelést választja, és csak valamivel több mint 10 százalék dönt az előreutalás mellett. A kettő között áll 23 százalékkal, a számok alapján egyre népszerűbb, PayU internetes fizetési forma.

Online vásárlásnál hogyan jutok hozzá a garanciát biztosító dokumentumokhoz? Majdnem ugyanúgy, mint egy offline üzletben - csak itt nincs pecsételés az információs pultnál, hanem emailen, elektronikus aláírással kapja meg az adott termékre a vásárló a szükséges papírokat.

Gyakori kérdés az is, hogy ha nem tetszik a termék, meddig van elállási joga a vásárlónak. Ebben az esetben az online vásárolt termékekkel sokkal jobban járunk, mint a boltival. Utóbbinál ugyanis 3 napig vihetjük vissza a választott darabot, míg online vásárlásnál az átvételtől számítva 14 nap, vagyis két hét áll rendelkezésünkre, hogy meggondoljuk magunkat. Azzal is érdemes ugyanakkor tisztában lenni - és ezt csak kevesen tudják - hogy ez a lehetőség csak a magánszemélyek számára adott, a céges, önkormányzati vásárlások esetében nincs mód az elállásra a törvényi szabályozás értelmében. A Mall.hu-nál ilyen esetekben mérlegelnek, előfordult már, hogy egy irodába olyan nyomtatót rendeltek, ami nem fért el a választott asztalon, így kicserélték egy másik termékre.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A vásárlók egy része az adatait sem szívesen adja meg, még akkor sem, ha a szolgáltatót, esetünkben a Mall.hu-t is kötelezik az adatvédelmi előírások, így a megkapott adatokat a futárcégen kívül senkinek nem adhatja ki a webáruház. Néhány fogyasztó a "semmi közük hozzá" válasszal és egy személyes átvétellel intézte el a kérdést korábban, de ma már nagyobb a bizalom az ilyen felületeken.

Vannak persze extrémebb esetek is: amikor az ügyfélszolgálat arról egyeztet, miként tudna a vásárlónak pénzt visszautalni, ő mégsem hajlandó megadni a bankszámlaszámát, és volt olyan is, aki amiatt aggódott, hogy az email címét az interneten lenyomozzák majd.

Bár az online tér és az e-kereskedelem folyamatos fejlődésben van, mind a jogszabályi háttér, mind az adatvédelmi előírások, mind az informatikai háttér, valamint a felhasználói élményt is szem előtt tartó szolgáltatók piaci lépéseinek következtében a netes vásárlás - amennyiben megbízható szolgáltatót választunk - ma már biztonságos, ráadásul egyszerűbbé és kényelmesebbé is teszi a vásárlói döntéseket.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 1. szerda
Fülöp, Jakab
18. hét
Május 1.
A Munka ünnepe
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem