A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Május 20-ig engedélyezett nemzeti jogszabályban az irányelvnek meg nem felelő termékek forgalomba hozatalát. Havonta 50 milliárd forintot költenek a magyarok dohánytermékekre - írja a Világgazdaság.
Az elmúlt hónapban 611 millió szál cigarettát, 450 tonna finomra vágott fogyasztási dohányt és 41 millió szál szivarkát adtak el országszerte; idén 600 milliárd forint fölé kúszhat a hazai dohánypiaci értékesítés. Az elmúlt hónapban a dohánytermékek teljes árbevételének bő kétharmada származott cigaretta, 26 százaléka cigarettadohány, 3 százaléka egyéb dohánytermék és kiegészítő termék, 2 százaléka pedig szivarka eladásából.
A január 1-jétől forgalomba hozott dohányterméken található adójegy nem tartalmaz árat, azok a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján megjelölt árak alapján értékesíthetőek. A május 15-től irányadó kiskereskedelmi eladási árlistán például több mint 800 termék szerepel a NAV weboldalán.
Az európai uniós tagállamok, köztük Magyarország május 20-ig engedélyeztethetik nemzeti jogszabályukban az irányelvnek meg nem felelő termékek forgalomba hozatalát. A jogszabályváltozás a 2016. augusztus 20-i hatálybalépéssel figyelemmel volt arra, hogy elegendő időt biztosítson a régi, TPD1-csomagolású, illetve az ízesített cigaretta és cigarettadohány kivezetésére, a dohányboltok készletéből történő kifuttatására.
Címlapkép: MTI
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Ha megáll a belső sáv az M0-son, máris kész a katasztrófa – videó
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal