Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Hiába nyerte meg a hajléktalan házaspár a lottót, az elmúlt három évben még nem volt alkalmuk arra, hogy tengerparti nyaralásra menjenek. Hiába kaszáltak ugyanis 630 milliót, az életük sokszor még annál is rosszabb volt, mint amikor hajléktalanként éltek. Ők is jó példát mutatnak arra, amit a szakemberek és a köznyelv is már régóta mondanak: "a pénz nem boldogít".
Még 2013 őszén nyerte meg a Skandináv lottó főnyereményét Andraschek László, így 630 millió forinttal lett gazdagabb az akkoriban hajléktalanként élő férfi. Ő volt az első Magyarországon, aki nyíltan vállalta, hogy megütötte a főnyereményt, azóta viszont olyan az élete, mintha egy hullámvasúton ülne. A nyeremény átvétele után eleinte minden rendben is ment, azonban hiába volt gazdag, újra az alkoholhoz nyúlt, ráadásul a felesége pánikbetegsége is kiújult.
- mondta Andraschek Anikó a Borsnak.
A lottónyertes család példájából is jól látszik, hogy a pénz önmagában nem boldogít. Persze a pénzhiány sok keserűség forrása lehet, azonban vagyonok nélkül is lehet boldog életet élni.
Mit mondanak a szakemberek?
Ennek ellenére sokan azt gondolják, csak pénz kell ahhoz, hogy boldogok legyen. Akkor kerül minden a helyére az életükben, akkor dőlhetnek hátra, ha megvan a nagy ház, az új autó, a drága holmik. A fenti példa is jól mutatja, hogy nem feltétlenül csak erre van szükség a jólétünkhöz. Hiába voltak több százmillió forint tulajdonosai, ennek ellenére még egy tengerparti nyaralást sem tudtak megszervezni maguknak.
Pszichológusok, szociológusok, boldogságkutatók és pénzügyi szakemberek egyaránt régóta tanulmányozzák, milyen hatással lehet valakire a váratlan gazdagság. Az interneten számos esetleírást találhatunk, ezek általában pontosan arra világítanak rá, hogy
A szakemberek azon a véleményen vannak, hogy a hirtelen jött gazdagság nemhogy nem teszi boldoggá azt, akinek az ölébe hullik, hanem éppen hogy tönkreteszi az életét.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Magyarországon a külföldi példákkal ellentétben legtöbb esetben nem lát napvilágot, ki viszi haza a telitalálatos lottónyereményt. Az pedig, hogy valaki bujkálni kényszerül, csak nehezebben feldolgozhatóvá teszi ezt a lelkileg is megterhelő helyzetet. Az amerikai felmérések azt mutatják, hogy a lottónyertesek többségénél alig telt el egy év, és az érintettek már semmivel sem érezték magukat boldogabbnak és szerencsésebbnek, mint a nyeremény előtt.
Amellett, hogy a lottónyertesnek meg kell küzdenie ezekkel a lelki nehézségekkel, bármily meglepő, de pénzügyileg sem lesz könnyű helyzetben. Ha valaki megszokta, hogy rendszeresen érkező jövedelemből él, általában képtelen előrelátón beosztani az egyszeri nagy összeget.
Mihez kezdhetnénk a pénzzel?
Ilyen hatalmas pénz esetén a bankoknál egyértelműen privátbanki szolgáltatáshoz juthat a nyertes, még akkor is, ha az összeget több helyre utaltatja. A privátbanki szolgáltatások során egyébként széleskörű befektetéseket kínálnak nekünk a személyes privátbankárok, így extra hozamhoz juthatunk. Szakemberek szerint sokat segíthet, ha megtanulunk jól gazdálkodni a nyereménnyel, okosan költjük és befektetünk.
Ha egyébként bankbetétbe tennénk a nyereményünket, akkor 1 millió forintonként 8600 forinthoz jutnánk (ebből még lejön a kamatadó és az egészségügyi hozzájárulás (eho), 15+6 százalék), így a 630 milliót befektetve évente 5,4 millió forint lenne csak a kamat (ebből 1,14 millió az adó és az eho). A privátbankok viszont többféle befektetésből alakítanak ki egy személyes portfóliót, így az éves hozamunk a bankbetét kamatainak többszörösét hozhatja.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








