A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Tisztánérzők, tisztánlátók, tisztánhallók, sámánok, boszorkányok - rendkívül széles a fogyasztók számára "megfoghatatlan" szolgáltatásokat kínáló, betelefonálós műsorok palettája a televízióban. A közel ötszáz forintos percdíjakat a fogyasztók pénztárcája, telefonszámlája bánja, miközben a bekapcsolás nem garantált és olyan általános szerződési feltételeket fogadnak el, amiről nem is tudnak a beletelefonálók - írja közleményében a FEOSZ.
Az Európai Unió a XXI. századi fogyasztóvédelemben - legyen szó akár a fogyasztói jogok érvényesítéséről, avagy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmáról szóló előírásokról - az "ésszerűen tájékozott" fogyasztó fogalmából indul ki, aki az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el.
Ennek ellenére még mindig működnek - és kapnak telefonhívásokat - olyan televíziós műsorok, amelyek adás közben, szóban a jövő meglátását, jóslást vagy egyéb hasonló, az ésszerűség határait feszegető információk szolgáltatását ígérik a fogyasztóknak, ha betelefonálnak a közel ötszáz forintos percdíjért cserébe.
Azt nagyon kevesen tudják, hogy ezzel elfogadják a "jósda" interneten megtalálható általános szerződési feltételeit, amely a televízióban sokszor hangzatos ígéretek ellenére írásban mindennemű felelősséget kizár a jóslás során adott tájékoztatásokkal kapcsolatban.
Arról ugyanis nem szólnak e műsorok, hogy az üzemeltető vállalkozások semmilyen felelősséget nem vállalnak a fogyasztókkal közölt kijelentések, tényállítások, tanácsok vagy egyéb információk tartalmáért, megfelelőségéért, jogszerűségéért. Egyúttal rögzítik, hogy azt a betelefonáló saját felelősségére használja fel.
Ezért cserébe fizeti a fogyasztó a méregdrága hívásdíjat. Mindezt úgy, hogy egyáltalán nem garantált a műsorba jutás, vagy hogy a kiválasztott "jós" épp elérhető és a várakozó hívásdíj is kiszámlázásra kerül. Tíz fogyasztóból pedig valószínűleg egy sem tudja azt, hogy ha betelefonálnak, akkor azzal az általános szerződési feltételek tartalma szerint hozzájárulnak az elkészült felvételek korlátlan felhasználásához és hogy azt kereskedelmi céllal a vállalkozás hasznosítsa, terjessze, nyilvánosságra hozza. Adataikat pedig marketingcélra szintén felhasználják.
E műsorokat ráadásul épp azok hívják nagyobb számban, akik valamilyen betegségben szenvednek vagy épp előrehaladt koruknál fogva hiszékenyebbek az átlagosnál, holott az ilyen és ehhez hasonló "szolgáltatások" nem helyettesíthetik a kórházi vagy orvosi segítségnyújtást. Az általános szerződési feltételek általában ezt a figyelemfelhívást is tartalmazzák, és hogy csak általános jelleggel hangoznak el egészséggel kapcsolatos információk, azonban kérdéses, hogy ezzel a betelefonálók mennyire vannak tisztában akkor, amikor konkrét állapotukra, betegségükre nézve kérnek segítséget és iránymutatást (netalán pedig vizsgálatot a telefonon keresztül).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fentiek alapján jól látható, hogy a meglehetősen magas díjért cserébe semmilyen "kézzelfogható" és érdemi információt nem kapnak a fogyasztók. Ellenben ha magas telefonszámlát halmoznak fel, könnyen fel is mondhatja a hírközlési szolgáltató az előfizetői szerződésüket.
Mindezekkel együtt esetlegesen felmerülhet a sugárzó televízió csatornák felelőssége, amelyek megjelenési felületet biztosítanak a jós-műsornak, mivel még ha az meg is felel a fogyasztóvédelmi előírásoknak, ezen túlmenően további aggályokat vethetnek fel a nyújtott szolgáltatást illetően.
ha jóslásra irányuló szolgáltatást szeretnének igénybe venni és szerződéskötés előtt ismerjék meg a vállalkozás szerződéses feltételeit. A vállalkozások pedig járjanak el felelősségteljesen és megfelelően tájékoztassák a műsorokban is a fogyasztókat az őket terhelő kötelezettségeikről.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Komoly bírságot kapott az egyik hazai bank
- Eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
- Dél-Magyarországon is egyre gyakrabban bukkan fel egy emberre is veszélyes galandféreg
- Babos Tímeáék döntősök Rouenban
- Andrej Babis: az illegális migráció rákbetegség, az uniós paktum nem gyógyítja
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának