A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Ismét felbukkant a "HIV-fertőzött vérrel szennyezett narancs" álhíre az interneten. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) felhívja a vásárlók figyelmét, hogy az információnak nincs valóságalapja, a kereskedelmi forgalomban kapható termékek biztonságosan fogyaszthatók.
Tavaly év elején jelentek meg először a fertőzött vérrel befecskendezett narancsokról szóló álhírek, úgynevezett hoax-ok. Az első külföldi verziókban még csupán egyiptomi piacokon találtak "c" vírussal fertőzött vért a narancsban. A fordítások során a származási ország kiegészült Algériával majd Líbiával, a megjelölt betegségeknél pedig felbukkant a hepatitis C, később pedig a HIV-fertőzés.
Nemcsak gyümölcsökkel, de más élelmiszerekkel (például üdítők, gyümölcskonzervek) kapcsolatban is jelentek meg hasonló álhírek. A legújabb, narancsos változatban a "hírhez" képet is mellékeltek. Ezen egy olyan vérnarancs fajta látható, amelynek húsa nem teljesen, hanem csak foltokban pirosodik.
Az Országos Tisztifőorvosi Hivatallal egyeztetett szakvélemény alapján az ilyen szennyezett narancs nem lenne fertőzőképes. A HIV-vírus rendkívül érzékeny, az emberi testen kívül hamar elpusztul. A narancsra jellemző savas közeg is kifejezetten kedvezőtlen a vírus számára. Emellett a külföldről beszállított, tűvel megszúrt termék még az országba érkezés előtt romlásnak indulna.
Noha a "hírnek" nincs valóságalapja és hivatalos cáfolata is több felületen megjelent már, ennek ellenére időről-időre megjelenik az online médiában, blogokon, fórumokon. A NÉBIH javasolja, hogy a "szenzációs" hírek megosztása előtt az érdeklődők tájékozódjanak az hiteles szakmai oldalakon, vagy érdeklődjenek az érintett hatóságoknál, megelőzve ezzel a felesleges pánikkeltést.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján
- Jelentős akadályt gördített el a Siemens a hatékony e-kamionok elől
- ÉKM: felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára
- Egyre több halálos áldozatot szed a hőstressz
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó