Több, mint négyszerese lesz a díja a műanyagpalackok kibocsátásának is az új visszaváltási rendszere miatt - és ez a vásárlókon csattanhat.
Nem szabad kétségbeesni, ha idén a Valentin napon a párunk esetleg egy olcsóbban, vagy akciósan vásárolt csokival lep meg minket. Sőt, a legfrissebb tanulmányok szerint a partnered ilyenkor gondolja azt, hogy igazán közel álltok egymáshoz. Mutatjuk a részleteket.
Egy frissen készített tanulmány szerint azok az emberek, akik a párjuknak nem félnek akciósan vagy éppen leértékelésen vásárolt csokit ajándékozni Valentin napra, azok sokkal inkább közelebb érzik magukhoz a partnerüket, mert olyan terméket keresnek, amivel mind a ketten jól járnak - hiszen egy olcsóbb csoki megvásárlásával a "családi kasszában" is több pénz marad.
Több kísérletet is végeztek
Az ilyen őszinte és nyílt magatartás csak az igazi és mély kapcsolatokban elképzelhető, amikor az emberek a közös előnyöket tartják szem előtt - írja a Floridai és a Chichagói egyetem kutatóira hivatkozva a Daily Mail.
A kutatók hét kísérletet végeztek, amiben többféle kapcsolatot vizsgáltak beleértve a magától kialakuló spontán barátságokat és azokat is, amelyeket a laborban szimuláltak. Az eredmények pedig igazolták, hogy az emberek hajlamosabbak voltak a páros számára előnyős döntést hozni, ha olyasvalakiről volt szó, aki közel áll hozzájuk.
Az egyik kísérletben a Chicagó egyetem 63 hallgatója vett részt egy sorsoláson, ahol minden nyertes és még egy fő megkóstolhatott egy ínyenc csokoládét. A nyertesek két különböző csomagból választhattak:
- Az első variációban a nyertes 7 trüffel golyót kap a plusz egy fő pedig 3-at (tehát összesen 10 trüffel golyót).
- A másik esetben a nyertes 2 trüffel golyót kap és a másik ember pedig 6 darabot (vagyis összesen 8 trüffel golyót).
Az arányokon persze nem lehetett változtatni. Az eredmények azt mutatták, hogy abban az esetben, amikor emberek tudták, hogy a csokit olyasvalakivel kell megosztaniuk, aki közel áll hozzájuk, akkor kétharmados többségben a nagyobb csomagot választották. Míg abban az esetben, amikor a résztvevők tudták, hogy a csokit olyan emberrel kapják, akit nem éreztek olyan közel magukhoz, akkor már csak az emberek egyharmada választotta a nagyobb csomagot - vagyis kevesebben választották a kettőjük szempontjából jobb megoldást.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ezt a marketingesek is tudják
Bár általánosságban elmondható, hogy akiket jobban szeretünk azokra hajlandóak vagyunk többet költeni, de a kutatók most mégis azt mondják, hogy hamarabb levesszük a polcról a leértékelt, vagy akciós termékeket, ha a szeretteinkek vásárolunk - hiszen ezzel kíméljük meg legjobban a közös kasszát.
Mik a legnépszerűbb ajándékok?
A hazai üzletekben már a Valentin napot megelőző héten megnő a forgalom, akad olyan bolt, ahol ilyenkor csaknem 10 százalékkal több édesség fogy. Leginkább a táblás csokikat és a desszerteket vásároljuk, de a virágoknak is jelentősen megugrik ilyenkor a forgalma. Az alkoholos italokból február közepén a pezsgők és a krémlikőrök a legnépszerűbbek. De többen veszik le ilyenkor a polcról a bögréket, plüss figurákat, fényképkereteket és szív alakú párnákat is.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó
- Visszalép Vitézy Dávid javára Brenner Koloman
- Szijjártó Péter: a BAT 60 milliárd forintos beruházása 450 új munkahelyet teremt
- Hatnapos munkahét vár a Samsung vezetőire
- Saját választási törvényt fogadott el a boszniai Szerb Köztársaság
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök