Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. (SPAR) tisztességtelenül hirdette az "5000 forint vásárlás után 500 forint visszajár" nevű akcióját, ezért 43 millió forint bírságot szabott ki rá.
A hirdetések keretében több hibát is elkövettek a SPAR-nál:
- Megtévesztették a fogyasztókat, mert nem minden elköltött 5000 forint után járt vissza 500 forint, ehhez kuponra volt szükség, amelynek a beváltását több feltételhez kötötték.
- 5000 helyett legalább 10.000 forint elköltésre volt szükség a kuponok használatához
- Nem vagy nem egyértelműen tüntette fel az 500 forintos kupon kiadásának és beváltásának feltételeit
Súlyosbító körülmények számít, hogy a jogsértés gyakorlata már több mint egy éve tart, ezzel számos fogyasztót tévesztettek meg. A SPAR szórólapjaiban az akció meghatározó szerepet töltött be, és a cég az eljárás elindítása után sem változtatott ezen.
Enyhítő körülmények számít azonban, hogy a SPAR jelentősen megváltoztatta kereskedelmi gyakorlatát a GVH Versenytanácsa álláspontjának megismerését követően, és együttműködik a tényállás pontos feltárásában- írja GVH.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








