25 °C Budapest
Megdöbbentő dolog derült ki a boltok akcióiról

Megdöbbentő dolog derült ki a boltok akcióiról

2015. február 12. 14:31

Kutatások szerint ha le van értékelve egy termék, a vásárlónak midegy hogy egészségtelen, szívesebben megveszi. Sokakat befolyásolnak az akciók, a magyarok 94 százaléka megtervezi, mit és hol vásárol. Ezeket a terveket pedig nagyban befolyásolja, hol mi olcsóbb éppen akkor.

Egy friss brit kutatás szerint sokkal több egészségtelen élelmiszert veszünk az akciók során. Amikor a boltok akciós ajánlatai között egészséges és egészségtelen ételek is szerepelnek, a vásárlók ez utóbbiakat részesítik előnyben. Míg a vizsgált időszakban az olcsóbb kínálatnak köszönhetően 35 százalékkal több egészségtelen élelmiszer fogy az áruházakban, addig egészségesből csupán 20 százalék.

A kutatók szerint valószínűleg ez azért van így, mert az emberek szeretnek élelmiszert felhalmozni. Mivel friss zöldségekből, gyümölcsökből, nem feldolgozott termékekből ez nem lehetséges, maradnak a tartósított, mirelit ételek.

Emellett azt is megfigyelték, hogy ez a viselkedésforma a tehetősebb emberek körében jellemző, hiszen nekik van erre pénzük. A rosszabb anyagi helyzetben lévők nem raktároznak élelmet, és csak a legszükségesebbekre adnak ki pénzt.

A magyarok akkor vásárolnak, ha akció van

A Nielsen Vásárlói Trendek kutatása szerint a magyar vásárlók nagymértékben cél- és árorientálttá váltak a válság után, ami az elmúlt években sem változott. A szűkös családi költségvetés miatt a fogyasztók 94 százaléka tervezi meg az élelmiszervásárlást előre és 45 százaléka csak egyszer tart egy hónapban élelmiszer nagybevásárlást. Bár 23 százalékra nőtt az elmúlt évben azok aránya, akik hetente intézik a nagybevásárlást, ez még mindig messze van a 2011-es 31 százalékos szinttől.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező cég, a TCC szerint az észérvek mellet az érzelmek is fontos szerepet játszanak a vásárlók választásában. A cég magyarországi hűségprogramjainak eredményei is azt mutatják, hogy az érzelmekre ható akciók az elmúlt években is befolyásolni tudták a fogyasztói viselkedést. A felmérések szerint például akár 7 százalékkal is nőhet egy-egy promotált bolt forgalma. Emellett ezek a hűségprogramok akár 20 százalékkal is növelhetik a vásárlók érzelmi elköteleződését az adott hely iránt.

Pedig nagy a baj

Az egészségtelen, tartósított és feldolgozott ételek, vagy akár gyorséttermi menük fogyasztása sokaknál okoz emésztési problémákat, lassíthatja az anyagcserét, növeli az elhízás veszélyét. Ez pedig az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint már most nagy gondot okoz világszerte. Legfrissebb adataik szerint 1980 óta a duplájára növekedett az elhízottak száma a világon. 2014-ben majdnem 2 milliárd felnőtt volt túlsúlyos, ez a felnőtt lakosság 39 százaléka. Az emelkedő testtömegindex növeli többek között a szívroham, az agyvérzés és a cukorbetegség kialakulásának lehetőségét, emellett rákot is okozhat.

NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2022
A jövő vállalata - Zöld az út a fenntarthatóság felé!
Portfolio Digital Transformation 2022
Szektorokon átívelő tudás a belső folyamatoktól a termékig!
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?