Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Duplájára, 625-re nőtt egy év alatt a termékbemutatókra szakosodott vállalkozásokkal kapcsolatos panaszok száma. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által le is folytatott 173 kivizsgálásból 118-ban találtak törvénysértést, ami csaknem 70 százalékos arány. A "kihagyhatatlan ajánlatokat" és "garantált nyereményeket" ígérő cégek egyre agresszívebb kereskedelmi technikákkal törekednek a vevők behálózására, akár a lelki nyomásgyakorlástól vagy tudatos megtévesztéstől sem visszariadva - írja a Népszava.
A bemutatókat sokszor városnézés, ingyenes étkezés, tárlatvezetés előzi meg, majd a programok után az összegyűjtött hallgatóságra rázárják az ajtót az előadás idejére, akik úgy érezhetik, hogy nem távozhatnak anélkül, hogy vásároltak volna a "bolti ár töredékéért" valamit. Ez a magatartás ugyanakkor kimeríti a vásárlók tudatos megtévesztésének tényállását. Igaz, sokszor már a szórólapok szövegeivel is jogszabályt sértenek, hiszen tilos olyan termékekre vonatkozó valótlan állításokkal vevőket csalogatni, amelyek például betegségek gyógyítását ígérik.
Az ilyen, termékbemutatókkal egybekötött áruvásárlásokat szervezők kedvelt célpontjai általában az egyedülálló, jóhiszemű, idősebb emberek, akiknek sok egészségügyi problémája mellett több szabadidejük is van.
Az idei év elején életbe lépő új szabály szerint a cégek kötelesek bejelenteni a székhely szerint illetékes jegyzőnél, hogy mikor és hol tartanak bemutatót. Ugyanakkor a jegyzők ezt a bejelentést mérlegelés nélkül kötelesek tudomásul venni, így maximum az utólagos ellenőrzés szempontjából jelenthet előrelépést, de a fogyasztók preventív védelmére alkalmatlan. Így az egyre kifinomultabb megtévesztési technikákat alkalmazó cégek tovább folytathatják tevékenységüket. Egyre gyakoribb, hogy saját telephelyükre szervezve a bemutatókat, az ott végrehajtott vásárlás pedig nem minősül üzleten kívül kötött szerződésnek. Ez azért veszélyes, mert ha valaki a helyszínen vásárol, akkor már nem gondolhatja meg magát, mint távvásárlás esetén, amikor is nyolc munkanapon belül el lehet állni az üzlettől.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea