A fiatalok számára fontos, hogy a bankkártyás vásárlás díjmentes legyen

Pénzcentrum
2013. július 28. 11:03

A MasterCard felmérése szerint a fiatalok számára különösen fontos, hogy a bankkártyás vásárlás díjmentes legyen, mivel a plasztik egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életükben. A kutatás rámutat, hogy a fiatal felnőttek 89%-ának van bankkártyája, 8% pedig kettőnél több kártyával is rendelkezik. A 18-34 éves korosztály azonban további területeken is szeretné használni a fizetőeszközt: elvárás az egy érintéses funkció, emellett a fiatal fogyasztók nyitottak a mobilfizetésre is.

"A fiatal felnőttek a plasztikra nem csak a bolti vásárláskor számítanak, hanem egyre gyakrabban tájékozódnak az internetes vásárlás és a mobiltelefonon keresztül történő fizetés lehetőségeiről" - mondta Sisa-Molnár Anikó, a MasterCard Europe Marketing és PR managere. "Mindemellett az innovációk is sikeresen elérik ezt a korosztályt. Az évente többszázezer látogatót vonzó, egy érintéses kártyás fizetési rendszerrel működő nyári fesztiválok sikere is hozzájárul, hogy egyre több fiatal ismerheti meg a gyors, kényelmes és biztonságos fizetés világát. Ezeken a rendezvényeken MasterCard® PayPass™ és Maestro® PayPass™ márkáinkkal mi is jelen vagyunk, hiszen fontos számunkra, hogy megszólítsuk a technológiai újításokra különösen fogékony korosztályt. A bankkártyás fizetéssel járó előnyök azonban akkor válnak igazán kézzelfoghatóvá, ha díjmentesen érhetők el."

A MasterCard 18-34 évesekre vonatkozó felmérése szerint a számlacsomagok választásakor - különösen a 25 év alattiak számára - fontos szempont a bankkártya-használat költsége. 2011-ben a kártyahasználók 34%-a választotta számlacsomagját azért, mert annak nem volt díja, 2012-re ez az arány már 42%-ra nőtt. Összehasonlításként, míg két évvel ezelőtt a felhasználók jellemzőbben választották kártyájukat márkához való kötődés miatt (48%), addigra 2012-ben ez az arány 38%-ra csökkent. Így ma már a legfontosabb szempont az ingyenes számlavezetés, tehát az árérzékenység egyre inkább jellemzi ezt a korosztályt is.

A felmérés szerint az elmúlt egy évben a fiatalok 45%-a látogatott külföldre. A kutatás azt mutatja, hogy a 18-34 éves korosztály csaknem harmadára jellemző, hogy tudják, külföldön az esetek nagy részében olcsóbb a kártya, mint a készpénz használat, így a nyári szabadság tervezésekor is egyre többen fizetnek külföldön kártyával nagyobb összegű valuta váltása helyett.

A felmérés kimutatta, hogy a fiatalok több mint fele hallott már az egy érintéssel működő kártyás fizetésről,14%-uk pedig már használt is ilyen típusú kártyát. Az idősebb korosztállyal összehasonlítva nagyobb azoknak az aránya, akik érdeklődnek az egy érintéssel működő fizetés iránt. 62%-uk jelezte a válaszokban, hogy szeretne többet tudni a technológiáról, 35%-uk pedig biztosan fizetne ilyen típusú kártyával. Az előző évhez képest a duplájára nőtt azok aránya, akik esetleges új kártya választásakor a PayPass funkciót tartják szem előtt.

A bankkártyás fizetés azonban ma már nem csak a bolti fizetést jelenti. A felmérés szerint az előző évhez képest 5%-kal több kártyahasználó tudja, hogy a kártyáját online vásárlásra is használhatja: a megkérdezett körében 44%-ról 49%-ra nőtt ez az arány. A fiatalabb korosztály részvétele ezen a területen is aktív, az előző évben a 18-34 évesek 53%-a vásárolt online, közülük 31% használt kártyát az internetes fizetéskor, ami magasabb, mint a náluk idősebb korosztály körében.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A MasterCard felmérése szerint azonban a fejlődésre a mobilfizetés terén is nyílik lehetőség: 2012-ben a válaszadók 32%-a használt okostelefont, míg 2011-ben ez az arány csupán 22% volt. Ami a 18-34 éves korosztályt illeti, közülük ma már minden második használ okostelefont, így számukra az olyan megoldások, mint az NFC-technológia, vagy a távoli mobilfizetésre használható MasterCard Mobile® alkalmazás a jövőben egyre fontosabbá válhatnak.

"A fogyasztók készen állnak arra, hogy a mindennapi pénzügyeik kezelése során a készpénzkímélő és innovatív megoldásokat válasszák. A MasterCard a kibocsátó bankokkal és a technológiai vállalatokkal együtt évek óta azon dolgozik, hogy ezeket a korszerű fizetési módokat elérhetővé tegye a felhasználók számára. A pozitív tendenciát azonban a kártyás tranzakciókat is sújtó illeték és a bankközi jutalék szabályozásának terve jelentősen fenyegeti, hiszen ezek a banki szolgáltatások, így a kártyahasználat drágulásához vezethetnek. Emiatt félő, hogy a fiatal generáció sokkal nehezebben kapcsolódik be a folyamatba, és később zárkózik fel Európa pénzügyileg jóval fejlettebb országaihoz"- mondta Sisa-Molnár Anikó.

NEKED AJÁNLJUK
Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 23. hétfő
Dezső
21. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?