A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
Az ásványvíz-szövetség elnöke szerint 25 százalékos áremelést okozhat, ha kiterjesztik a betétdíjas rendszert az eldobható flakonokra és dobozokra is. A környezetügyi államtitkár azonban cáfolta mindezt.
Egy, az Indexen nemrég nyilvánosságra hozott tervezet értelmében a vidékfejlesztési tárca az eldobható italcsomagolásokra is betétdíjat vezetne be, tehát 30 forintot kellene fizetni a műanyag flakonokért és az alumínium-dobozokért is, kivételt csak a tej tárolására is használt italkarton jelentene.
Fehér Tibor, a Magyar Ásványvíz Szövetség elnöke a szelektív hulladékgyűjtési rendszer fejlesztései mellett indokolatlannak és értelmetlennek tartja az ezzel párhuzamosan működő betétdíjas rendszer bevezetését. Mint az InfoRádiónak elmondta: számításaik szerint körülbelül 20-25, maximum 30 százalékkal növelné az egy literre eső termék fogyasztói árát.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint a kisboltok nem alkalmasak jelenleg a betétdíjas rendszer kiterjesztésére. Vámos György kifejtette: a betétdíjas rendszer bevezetése a kereskedelemben lehetetlennek tűnik, sem a gyártóknak, sem a kereskedőknek erre nincs pénzük. Vélhetően a vásárlóknak sem tetszene ez, hiszen az ő pénzük állandóan bent forogna a rendszerben, vagyis ennyivel kevesebb pénzük marad a pénztárcában - tette hozzá.
Illés Zoltán környezetügyi államtitkár azonban cáfolta, hogy a rendszer bevezetése emelheti az üdítőitalok és ásványvizek árát, mivel a vásárlók visszakapnák a betétdíjat, ha visszavinnék a csomagolásokat, a begyűjtőrendszert pedig az állam építené ki. A termékeken található termékdíjból bejövő pénzből az állam 10 milliárd forintot beruházna ezen rendszerek kiépítésére, így ez se a gyártóknak, se a forgalmazóknak, se pedig fogyasztóknak semmifajta újabb költséget nem jelentene - hangsúlyozta.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Illés Zoltán kitért arra is, hogy a 25 milliárd forintosra tervezett állami bevétel a vissza nem váltott palackok után várható. Számításaik értelmében a bevezetés évében a csomagolások negyedét, majd egyre kevesebb hányadát nem váltanák vissza. Az, hogy mikor vezetik be az új rendszert, a kormány döntésétől függ - tette hozzá az államtitkár.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








