13 °C Budapest

Mit hozott a Jézuska? Most kiderül!

Pénzcentrum
2012. december 24. 18:39

A gazdasági nehézségek miatt kevesebb és olcsóbb játékokat találhatnak a gyermekek idén a karácsonyfa alatt. Ráadásul a játékpiac szereplői szerint a szülők egy része a leárazásokban reménykedve az utolsó pillanatig kivárt a vásárlással, így nem biztos, hogy hozzá tudott jutni a korábban kiszemelt termékekhez. A slágerek idén is a népszerű sorozatokhoz kapcsolódó és az örökzöldnek számító játékok voltak.

Nagyon várták már az esztendő utolsó hónapjait a hazai játékgyártók és forgalmazók. A válság ugyanis ezt az ágazatot sem kímélte. Egyes becslések szerint negyedannyi játékot vásárolunk csemetéinknek, mint korábban. A karácsony közeledtével azonban a vásárlók hagyományosan többet költenek játékokra és ilyenkor hajlamosak drágább játékokat tenni a kosarukba. Ha a december jól sikerül a gyártók és forgalmazók szempontjából, akkor még az is előfordulhat, hogy a játékok piacának zsugorodása idén végre megáll. A piac forgalmának 70 százalékát ugyanis a szeptember és december közötti időszak adja.

Hiba lenne azonban azt gondolni, hogy a forgalom csökkenése önmagában elegendő. Az ágazatban tevékenykedők szempontjából rossz hír lehet, hogy az elmúlt években a játékra költött összegek megfeleződtek. Manapság egy 10-12 ezer forintba kerülő játékot drágállnak a vevők és az 5-7 ezer forintba kerülők számítanak a legkelendőbbnek. Jó hír viszont, hogy játékot legalább vesznek az emberek, hiszen más termékekről egyszerűen lemondtak az elmúlt években.

Más sajátosságai is vannak az idei főszezonnak. Borhi János, Magyarország egyik legnagyobb játékforgalmazó cégének a Formatex Kft-nek a tulajdonosa úgy tapasztalja, hogy a magyar fogyasztók márkahűek maradtak a játékok tekintetében. Sokkal szívesebben vesznek olyan játékot csemetéiknek, amelyeket ismernek, amelyekről tudják, hogy időtállóak, hasznosak, értékeket közvetítenek.

Az idei karácsonynak egyébként kétféle sikerterméke van a játékok piacán. Rendkívül népszerűek a gyűjthető, cserélhető játékok, vagy valamelyik népszerű meséhez, sorozathoz kapcsolódó játékok. A másik sikertermék csoportnak az örökzöld játékok számítanak, amelyek élményt adnak a gyermekeknek és fejlesztik képességeiket. Ilyenek az építőjátékok, szerepjátékra alkalmas babák, társasjátékok.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Meglepő, de a tapasztalatok szerint a szülők idén nem várnak az utolsó pillanatig a játékvásárlással. Korábban ősztől decemberig folyamatosan nőttek az eladások, idén azonban már októberben megugrott az érdeklődés, a novemberi forgalom ellenben visszaesett. Mindez azt mutatja, hogy a tudatos vásárlók előre kigondolták mit vesznek és biztosra menve meg is vásárolták a kiszemelt játékot. A vásárlók másik nagy csoportja azonban kivárt és az akciókban bízva a karácsony előtti hetekben vette meg gyermekeinek a karácsonyi ajándéknak szánt játékot.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem