Milyen műszaki cikket veszünk idén karácsonyra? Az előrejelzések szerint még mindig a műszaki cikkek vezetik a karácsonyi ajándékok toplistáját: válság ide, válság oda, a tavalyi év végi fogyasztási csúcsszezonban 10-11 milliárd forintért vásároltunk lapostévét, okostelefont, GPS-t, vagy akár Blu-ray lejátszót, és úgy tűnik, a kedv idén sem lankad.
A Gfk Hungária előrejelzése szerint az utolsó egy hónapban bizonyos területeken az éves összforgalom egynegyede is realizálódhat: legjelentősebb a háztartási kisgépek és fotó termékeknél (25 százalék), a barnaáruknál (tv, rádió, hifi) (22 százalék) és az IT készülékeknél (18 százalék). Ezek azok a fő területek, ahonnan a karácsonyi ajándékok is kikerülnek.
A GfK Hungária Kereskedelem és Technológia terület várakozásai szerint idén népszerű ajándékok lesznek a konyhai robotgépek, az elektromos fogkefék, a vasalók és a szépségápolási cikkek. Ezenkívül a fényképezőgépek, digitális fotókeretek azok, melyek karácsonykor rendszerint jól fogynak, ám az év többi időszakában kevéssé keresik ezeket a vevők.
A Pénzcentrum.hu körkérdésében áruházláncokat, gyártókat kérdezett arról, milyen forgalomra számítanak a műszaki cikkek terén, mik lehetnek a slágertermékek, tudatosabbak-e a vevők, mint korábban. Azt is megkérdeztük, egy-egy árkategóriában milyen ajándékokat javasolnak a tanácstalan, bizonytalan vevők számára.
Media Markt: a hétvégén már megindul a roham
Szánthó Balázs, a Media Markt koncepció menedzsere a Pénzcentrum.hu-nak elmondta, hogy az eddigi tapasztalatok alapján december elején, 10-e körül indul meg a vásárlási roham. Nyilván mindez attól is függ, hogy alakul a naptár, mikorra esik az első hétvége.
A vásárlók természetesen egyre tudatosabbak, de nagyon sokan kérnek segítséget a Media Markt áruházak eladóitól is. Természetesen az elmúlt években történt gazdasági események megfontoltabbá tették a vevőket, akik tudatosabban tervezik a műszaki cikkek beszerzéseit és több információ alapján választanak. A Media Markt igyekszik mindenben segíteni azt a folyamatot, nemcsak a beszerzések tekintetében, hanem olyan szolgáltatásokkal, amelyekkel könnyebbé teszikk az alkatrész utánpótlást.
A karácsonyi időszak kiemelten fontos a kereskedelem egészében, így a tapasztalatok szerint sokan erre az időszakra időzítik a nagyobb értékű háztartási, szórakoztató elektronikai eszközök beszerzését vagy cserélését - mondta el Szánthó Balázs.
Várhatóan megugrik a televíziók, számítástechnikai eszközök, okostelefonok, kisebb értékű háztartási, konyhai eszközök iránt az érdeklődés. De sokan inkább az apróságokat keresik: gyakorlatilag minden termékhez kapható valamilyen kiegészítő eszköz, legyen az kábel, adathordozó, tároló, speciális igényekhez igazított csatlakozó, stb.

A Media Markt tippjei:
25 ezer forintig:
Rendkívül népszerűek különösen fiatalok körében a minőségi, és divatos színekben pompázó fülhallgatók. Vagy a kisméretű Hi-Fi berendezések. Hölgyvásárlóknak a szépségápoláshoz kapcsolódó termékek lehetnek vonzóak így például hajsütővasak, lábmasszírozók, és a kihagyhatatlan konyhai gépek.
25 ezer - 60 ezer forint között:
A Media Markt áruházak széles választékkal várják a kávéfőző berendezések iránt érdeklődőket. Emellett az idei év egyik slágere az e-book vagyis elektronikus olvasókönyv, amelynek segítségével egy egész könyvtárat vihetünk bárhová magunkkal, de nyelvtanulásra is kitűnően használható eszköz.
60 ezer-120 ezer között:
Ebben az árkategóriában már komolyabb számítástechnikai eszközök is elérhetőek. Nagyon népszerűek a tablet gépek, a legfiatalabbak pedig biztosan nagyon örülnek egy modern játékkonzolnak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
De ha nincs ötlet, akkor még mindig ott az ajándékkártya vagy az úgynevezett élménykártya, aminek segítségével számtalan program közül választhat az, akit meglepünk vele. Legyen szó Forma 1-es szimulátor kipróbálásáról, esetleg egy borkóstolón való részvételről, vagy az unoka főzőtanfolyamra való beíratásáról.
Auchan: a karácsony előtti napokig vásárolunk tudatosan
A műszaki termékek közül a karácsonyi időszak nagy slágerei általában a televíziók, kis háztartási gépek, illetve a barkácsgépek - és persze a mobiltelefonok. Míg az elmúlt években a GPS-ek örvendtek nagy sikernek, a közelmúltban az okostelefonok voltak keresettek, az idei évben - az Auchan szerint - a tabletek lesznek a sztárok - mondta el lapunknak Várkonyiné Gillemot Katalin, az áruházlánc kommunikációs igazgatója.
A hipermarket-láncnál november közepe óta folyamatosan növekvő forgalmat tapasztalnak a műszaki osztályon, s ez karácsony közeledtével egyre intenzívebbé válik. A válság beköszönte óta nem csak a műszaki termékek megvásárlásakor, de kisebb értékű termékeknél is a vásárlók előbb tájékozódnak (interneten, akciós újságból, barátoktól), s csak utána vásárolnak. A kommunikációs igazgató szerint a karácsony előtti egy-két napon csökken ez a tudatosság: senki nem akar üres kézzel a fa alatt állni, s igyekszik valamilyen jó ajándékot beszerezni - ilyenkor már gyakran elmarad az előzetes tájékozódás.
Az Auchan tippjei:
25 ezer forintig : kis háztartási gép, egyszerűbb tablettek, micro-hifi
25 ezer - 60 ezer forint között: mobiltelefon, nyomtatók, konyhai gépet (pl. mindent tudó robotgépek)
60-120 ezer forint között: TV-k, házimozik, laptopok.
Az Auchannál kiemelték, hogy mindhárom árkategóriában kaphatóak táblagépek, sőt, az áruházakban a 120 ezer forintnál is drágább Apple készülékeket is forgalmazzák.
Mit mondanak a gyártók?
Az előrejelzések szerint még mindig a műszaki cikkek vezetik a karácsonyi ajándékok toplistáját: válság ide, válság oda, a tavalyi év végi fogyasztási csúcsszezonban 10-11 milliárd forintért vásároltunk lapostévét, okostelefont, GPS-t, vagy akár Blu-ray lejátszót, és úgy tűnik, a kedv idén sem lankad.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








