Csak megbízható helyről, zárjeggyel ellátott szeszes italt vásároljanak az emberek - kérte a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkára a lakosságot a kedden bejelentett metil-alkohol lopás miatt.
Kardeván Endre, aki egyben az országos főállatorvos, szerdán sajtótájékoztatón kiemelte: a metil-alkoholt "jobb esetben" üzemanyagként próbálják majd felhasználni, de félő, hogy az ellopott metil-alkoholból a tolvajok szeszes italt készítenek.
A VM kedden közölte, hogy az elmúlt két hétben Bács-Kiskun Megyében a Mol Zrt. telephelyeiről ismeretlen tettesek jelentős mennyiségű, mintegy 20 000 liter metil-alkoholt tulajdonítottak el.
Az államtitkár elmondta, hogy az eset felfedezése, november 22. óta 300 mintát vettek az egész ország területén a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal ellenőrei; az eddig feldolgozott 256 minta mindegyike negatív volt. Hozzátette: addig folytatják az ellenőrzéseket, amíg a tettes nyomára nem bukkannak.
Kardeván Endre elmondta: az első lopásról a Kiskunhalasi Rendőrkapitányság a területileg illetékes Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatalt, a második esetet követőn a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt értesítette arról, hogy ismeretlen tettesek 15 711, illetve 4300 liter metanolt loptak el a Mol Zrt. Bács-Kiskun megyei telephelyeinek tárolóiból.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az ügyben még tart a rendőrségi nyomozás, ám annak eredményétől függetlenül legyenek óvatosak az emberek, ha - elsősorban tömény - italokat vásárolnak - hangsúlyozta az államtitkár.
Kardeván Endre elmondta, hogy a NÉBIH az eset felfedezése után azonnal megkezdte az ellenőrzéseket, minden lehetséges helyen - például kisboltokban, multiknál, piacokon - mintát vettek az ellenőrök. Hozzátette: november 23-tól mostanáig 55 ember 1000 munkaórát fordított ezen tételek ellenőrzésével, és további ellenőrzések is lesznek.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








