20 °C Budapest

Lidl: itt a legújabb botrány, pont karácsony előtt

Pénzcentrum
2012. november 14. 11:22

Ismét a támadások célpontjába került a Lidl, mivel az áruházlánc a karácsony közeledtével rénszarvashúst hozott forgalomba brit üzleteiben.

Az angolszász kultúrkörben a Télapó viszi a karácsonyi ajándékot a gyerekeknek, repülő szánkóját pedig rénszarvasok húzzák. A Lidl idén is kiverte a biztosítékot azzal, hogy fagyasztott rénszarvashúst árul az ünnepekre Nagy-Britanniában, díszcsomagolásban. 350 gramm fagyasztott steak 7,99 fontba, azaz 2800 forintba kerül.

A brit sajtó máris azt hangsúlyozza, milyen bizarr ötlet az áruházlánctól, hogy Rudolfot, a kis rénszarvast kínálja az ünnepi asztalra, mivel sok esetben a gyerekek is észreveszik a terméket a boltokban, és ijedten arról kérdezik szüleiket, hogy hozzák majd a Télapó szarvasai az ajándékot, ha közben itt vannak a hűtőszekrényben.

Fotó: Daily Mail

A Lidl szóvivője a Daily Mail című lapnak elmondta, hogy a korábbi években kimondottan népszerű volt a rénszarvashús, ezért döntöttek úgy, hogy idén is forgalmazzák a terméket. Az áruházlánc korábban több más különleges húst is felvett kínálatába (igaz, csak kampányszerűen), így például lehetett kapni náluk fácánt, vaddisznó, őz-és szarvashúst, sőt, fagyasztott gazellaszeleteket is. Magyarországon az IKEA áruházakban lehet rénszarvashúst vásárolni, meglehetősen borsos áron.

Környezetvédők a rénszarvasok vadászatát kritizálják. A modern rénszarvasvadászok ugyanis már helikopterekből és terepjárókból vadásznak az állatokra, és több száz kilométeren keresztül üldözik őket, ezzel szellemi és fizikai szenvedést okozva az állatoknak. Egyes vélemények szerint a rénszarvasok 70 százaléka még azelőtt elpusztul, hogy havat látna.

Nálunk is elindult a karácsonyi láz

A magyar élelmiszer-üzletek, köztük a népszerű diszkontláncok - a Lidl és az Aldi- is elindították már karácsonyhoz, mikuláshoz kapcsolódó kampányukat. A boltokban találkozhatunk már csokimikulásokkal, szaloncukorral, ajándékcsomagokkal, csomagolókkal, szalvétákkal is.

Szakértők szerint az elmúlt évek tapasztalata, hogy a vásárlók számára az áruházi nézelődésben, válogatásban a legfontosabb az ár. Nem véletlen, hogy az elmúlt években decemberben megszaporodtak az árengedmények. A vásárlók az egyre erősebb piacszűkítő nyomás hatására tudatosabbak, válogatósabbak lettek, ami azt jelenti, hogy alaposabban körülnéznek az áruházakban.

Az áruházak weboldalai segítik a válogatást, többen a megvásárolható teljes termékkört is bemutatják, mások csak a nyomtatásban is terjesztett reklámújságot. Egyben minden honlap egyforma, hiszen szinte kivétel nélkül mindegyik felhívja a figyelmet a legfrissebb árengedményekre. A közösségi oldalak is segítenek a tájékozódásban, ahol a vásárlók már egymásnak mondanak véleményt, de a szolgáltatók is a nyomukban vannak.

A karácsonyi reklámok korábban megjelennek, hiszen éles a verseny a vásárlókért, a középpontban az ár van. A vásárlók többet válogatnak, több áruházat megnéznek, szélesebb termékkínálatot bogarásznak végig a vásárlás előtt. Ebben sokat segít az internet is.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 28. kedd
Vencel
39. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?