Bár egyre több magyar boltban találkozhatnak a vásárlók úgynevezett önkiszolgáló pénztárakkal, egy friss felmérés szerint annyira nem kedveljük a robotkasszákat. Szívesebben állunk ahhoz a kasszához, ahol pénztárosok dolgoznak: vajon mi lehet a titkuk?
A bolti kereskedelemben viszonylag újnak mondható automatizált vásárlási élménnyel szemben a vevők döntő többsége (70%) továbbra is a szakavatott személyes segítségre szavaz az üzletekben - derül ki az Ipsos nemzetközi kutatásának eredményeiből. Tízből hárman (30%) azonban előnyösebbnek vélik a gépi támogatást.
Magyarországon még ennél is magasabb a személyes vásárlást igénylő emberek aránya, csupán minden hetedik ember állítja (13%), hogy inkább az automatizált megoldást részesítené előnyben. Ezzel az eredménnyel hazánkban messze a legnagyobb a személyes kiszolgálást igénylők aránya a vizsgált 24 ország közül.
Ugyanakkor a vásárlók kezdenek hozzászokni az önkiszolgáló pénztárak látványához is a boltokban, ez megint csak az automatizált megoldások térhódítása felé mutat. Ha a jövőben a pénztárak mellett még az okostelefonunkat is használhatnánk a megvásárolt áruk kifizetésére a boltokban, akkor még nagyobb lökést kaphat az automatizálás folyamata.
Itthon a Tescónál működik a rendszer
Magyarországon leginkább a Tesco vásárlói ismerhetik az okoskasszák működését. Az áruházlánc honlapjának tájékoztatása szerint jelenleg 38 áruházukban működik a rendszer, országszerte. Az áruházlánc elsőként egy budapesti üzletében vezette be a robotkasszákat, 2010 májusában.
Egy biztonságtechnikával, vagyonvédelemmel foglalkozó szakértő korábban azt mondta a Pénzcentrum.hu-nak, hogy ilyen kasszákat elsősorban nagyobb üzletekben, hipermarketekben lehet gazdaságosan működtetni, de sohasem zárható ki a rendszerből az élőmunka, azaz a személyes biztonsági felügyelet. Ha egy ilyen kasszarendszer beválik, akár 10-30 fő munkáját is helyettesítheti, így pedig akár 1-5 év alatt is megtérülhet a beruházás.

Fellélegezhetnek a magyarok a boltok kasszáinál: nagyon jó hírt kaptak, a tej- és tojásárakat érinti
Megállapítható, hogy az ellátási láncban a jövedelmi viszonyok a termelői és a feldolgozói szint felé tolódtak el
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


