Bár egyre több magyar boltban találkozhatnak a vásárlók úgynevezett önkiszolgáló pénztárakkal, egy friss felmérés szerint annyira nem kedveljük a robotkasszákat. Szívesebben állunk ahhoz a kasszához, ahol pénztárosok dolgoznak: vajon mi lehet a titkuk?
A bolti kereskedelemben viszonylag újnak mondható automatizált vásárlási élménnyel szemben a vevők döntő többsége (70%) továbbra is a szakavatott személyes segítségre szavaz az üzletekben - derül ki az Ipsos nemzetközi kutatásának eredményeiből. Tízből hárman (30%) azonban előnyösebbnek vélik a gépi támogatást.
Magyarországon még ennél is magasabb a személyes vásárlást igénylő emberek aránya, csupán minden hetedik ember állítja (13%), hogy inkább az automatizált megoldást részesítené előnyben. Ezzel az eredménnyel hazánkban messze a legnagyobb a személyes kiszolgálást igénylők aránya a vizsgált 24 ország közül.
Ugyanakkor a vásárlók kezdenek hozzászokni az önkiszolgáló pénztárak látványához is a boltokban, ez megint csak az automatizált megoldások térhódítása felé mutat. Ha a jövőben a pénztárak mellett még az okostelefonunkat is használhatnánk a megvásárolt áruk kifizetésére a boltokban, akkor még nagyobb lökést kaphat az automatizálás folyamata.
Itthon a Tescónál működik a rendszer
Magyarországon leginkább a Tesco vásárlói ismerhetik az okoskasszák működését. Az áruházlánc honlapjának tájékoztatása szerint jelenleg 38 áruházukban működik a rendszer, országszerte. Az áruházlánc elsőként egy budapesti üzletében vezette be a robotkasszákat, 2010 májusában.
Egy biztonságtechnikával, vagyonvédelemmel foglalkozó szakértő korábban azt mondta a Pénzcentrum.hu-nak, hogy ilyen kasszákat elsősorban nagyobb üzletekben, hipermarketekben lehet gazdaságosan működtetni, de sohasem zárható ki a rendszerből az élőmunka, azaz a személyes biztonsági felügyelet. Ha egy ilyen kasszarendszer beválik, akár 10-30 fő munkáját is helyettesítheti, így pedig akár 1-5 év alatt is megtérülhet a beruházás.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről
- Újabb buszbaleset Németországban
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját