A fogyasztók jobb tájékoztatását segíti, a hazai termékeket pedig támogatja az egységes védjegy- és logórendszer, amelyről kedden tárgyaltak az érintettek a Vidékfejlesztési Minisztériumban. A szaktárca együttműködési megállapodást készít elő egy civil nonprofit kft.-vel, hogy a védjegyek feltüntetésével a vásárlók könnyebben eligazodhassanak a hazai termékek között.
A szeptember 1-jén hatályba lépő magyar termék rendelet nem piacszabályozó eszköz, nem ír elő védjegy, vagy logó használati kötelezettséget a három kategória - magyar termék, hazai termék, hazai feldolgozású termék - megjelenítéséhez - mondta a megbeszélésen Kardeván Endre. A Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára hangsúlyozta: a tárca ugyanakkor támogatja a civil szervezetként működő Magyar Termék Nonprofit Kft. kezdeményezését. A szervezet felajánlotta, hogy a már évek óta működő terméktanúsítási rendszerét hozzáigazítja a magyar termék rendelet elvárásaihoz. Mindannyiunk érdeke, hogy egységes szabályozás jelölje a magyar termékeket, hogy a vásárlók egyszerűbben tájékozódhassanak és dönthessenek.
A fogyasztók érdeke, hogy minél több gyártó használja megkülönböztető jelölésként a magyar termék rendeletben felsorolt kategóriákat, ezzel is segítve a vásárlókat - mondta a Magyar Termék Nonprofit Kft. igazgatója. A cég vállalja, hogy a rendeletben meghatározott feltétel-rendszer szerint módosítja a tanúsítási szabályzatot, gondoskodik a védjegyes termékek marketingjéről és mind szélesebb körben történő elterjesztéséről.
A fogyasztók egyre gyakrabban keresik a boltokban a magyar termékeket, nő a magyar élelmiszerek iránti igény, ugyanakkor a vásárlók nehezen igazodnak el a különféle címkék és jelölések között. A fogyasztónak joga van tudni, hogy mit vásárol, a gyártónak pedig joga és kötelessége, hogy a termék lényeges tulajdonságairól tájékoztassa őt - fogalmazott a megbeszélésen Gyaraky Zoltán főosztályvezető. Mint mondta, a tárca támogat minden olyan kezdeményezést, amely a fogyasztói bizalom erősítését, a vásárlók igényeinek mind teljesebb kielégítését szolgálja.
A védjegy és logóhasználatban érdekeltek további egyeztetésen véglegesítik és egyeztetik szempontjaikat, hogy a magyar termék rendelet hatálybalépése, szeptember 1-je után használható legyen az új termékmegjelölés.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








