A fogyasztók jobb tájékoztatását segíti, a hazai termékeket pedig támogatja az egységes védjegy- és logórendszer, amelyről kedden tárgyaltak az érintettek a Vidékfejlesztési Minisztériumban. A szaktárca együttműködési megállapodást készít elő egy civil nonprofit kft.-vel, hogy a védjegyek feltüntetésével a vásárlók könnyebben eligazodhassanak a hazai termékek között.
A szeptember 1-jén hatályba lépő magyar termék rendelet nem piacszabályozó eszköz, nem ír elő védjegy, vagy logó használati kötelezettséget a három kategória - magyar termék, hazai termék, hazai feldolgozású termék - megjelenítéséhez - mondta a megbeszélésen Kardeván Endre. A Vidékfejlesztési Minisztérium államtitkára hangsúlyozta: a tárca ugyanakkor támogatja a civil szervezetként működő Magyar Termék Nonprofit Kft. kezdeményezését. A szervezet felajánlotta, hogy a már évek óta működő terméktanúsítási rendszerét hozzáigazítja a magyar termék rendelet elvárásaihoz. Mindannyiunk érdeke, hogy egységes szabályozás jelölje a magyar termékeket, hogy a vásárlók egyszerűbben tájékozódhassanak és dönthessenek.
A fogyasztók érdeke, hogy minél több gyártó használja megkülönböztető jelölésként a magyar termék rendeletben felsorolt kategóriákat, ezzel is segítve a vásárlókat - mondta a Magyar Termék Nonprofit Kft. igazgatója. A cég vállalja, hogy a rendeletben meghatározott feltétel-rendszer szerint módosítja a tanúsítási szabályzatot, gondoskodik a védjegyes termékek marketingjéről és mind szélesebb körben történő elterjesztéséről.
A fogyasztók egyre gyakrabban keresik a boltokban a magyar termékeket, nő a magyar élelmiszerek iránti igény, ugyanakkor a vásárlók nehezen igazodnak el a különféle címkék és jelölések között. A fogyasztónak joga van tudni, hogy mit vásárol, a gyártónak pedig joga és kötelessége, hogy a termék lényeges tulajdonságairól tájékoztassa őt - fogalmazott a megbeszélésen Gyaraky Zoltán főosztályvezető. Mint mondta, a tárca támogat minden olyan kezdeményezést, amely a fogyasztói bizalom erősítését, a vásárlók igényeinek mind teljesebb kielégítését szolgálja.
A védjegy és logóhasználatban érdekeltek további egyeztetésen véglegesítik és egyeztetik szempontjaikat, hogy a magyar termék rendelet hatálybalépése, szeptember 1-je után használható legyen az új termékmegjelölés.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében