A közösségi vásárló oldalak szinte berobbantak Magyarországra az elmúlt 2 évben, és egyre nagyobb teret hódítanak maguknak. A legnagyobb közvetlen eléréssel rendelkező kuponos/bónuszos cég, a Kupon Világ egy év alatt összesen 3,2 milliárd forintot spórolt meg a vásárlók számára - mondta el egy keddi sajtó-háttérbeszélgetésen Shehryar Piracha, a cég alapítója és ügyvezető igazgatója. A legnagyobb bevétel az utazásokból jön.
A Kupon Világ szakértői a modern kori kuponos vásárlási modell alapvetésének azt tartják, hogy segít elhozni az online marketing eszköztárát a helyi vállalkozásoknak a közösségi média csatornáin keresztül felkínált vonzó ajánlatokkal. A nemzetközi színtéren ugyanakkor a kuponos modell többféle változatát láthatjuk, a jellemzően szolgáltatásokat kínáló Groupon mellett a szintén amerikai, és elsősorban divatcikkeket akciós áron adó Gilt-en át a bankkártya-használati adatokra alapozó Bloomspot-ig, de speciálisan élelmiszerre fókuszáló szolgáltató is működik (Val-Pak).
A magyar kuponos/bónuszos piac egyik legnagyobb szereplőjének ügyvezetője - aki korábban a világ legnagyobb kuponos cégénél, a Grouponnál dolgozott- elmondta, hogy a cég napi hírlevelét 900 ezren kapják, ez a legnagyobb közvetlen elérést jelenti Magyarországon. Az ügyvezető szerint a kuponos marketing hatékonyságát az jelenti, ha a vásárlók visszatérnek, illetve a kuponok értékénél többet költenek az egyes elfogadóhelyeken.
A magyar piac jelenleg két nagy szereplő, a Kupon Világ és a Bónusz Brigád által uralt, a két szolgáltató fej-fej mellett halad - a május-június hónap (elsősorban az utazási ajánlatok miatt) kiemelten fontos a verseny szempontjából.
A Kupon Világnál is kiemelt jelentőségű a turizmus: a bevételek 42 százaléka utazási kuponokból származik, második helyen az egészséghez kapcsolódó szolgáltatások állnak 22 százalékkal.
Shehryar Piracha kiemelte: a partnerek a Kupon Világnál is minőségi ellenőrzésen esnek át, a vevő elégedetlensége esetén pénzvisszafizetési garanciát nyújtanak. Példaként egy szicíliai nyaralást említett, ahol a vevő nem volt megelégedve a szálloda szolgáltatásaival, ezért Budapestről újraszervezték a nyaralást, fizetve az új szálloda és az utazás költségeit is. A szolgáltatók jelentős része az első kampány után is visszatér, a Kupon Világ szakértői szerint ez mutatja azt is, hogy az elfogadóhelyeknek is megéri a kuponos/bónuszos modell alkalmazása.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az ügyvezető a Pénzcentrum.hu kérdésére elmondta: a legkedveltebb kuponos desztinációk a Balatonnál vannak, de kedveltek a fürdővárosokban levő szállodai partnerek is, különösen, ha valamilyen speciális szolgáltatást, például wellness-t is adnak a csomagban. A külföldi utakból elsősorban a könnyen megközelíthető, közeli országokat (Csehország, Olaszország) kedvelik a vevők.
Az ügyvezető a legfontosabb fejlődésnek azt tartja, hogy az online vásárláson belül megnövekedett a kártyás fizetések aránya, a vásárlók bizalmi szintje is fejlődik, nyitottabbak a kártyás vásárlások iránt. A cégek ezzel együtt elindították a személyre szabott szolgáltatások kínálatát az ügyfelek számára, érdeklődési kör, korábbi vásárlások alapján szelektálva.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni
- Kapitális fogás, megdőlt a rekord a Balatonon – képek
- Hét dolog, ami ahhoz kell most, hogy ne legyen rémálom az autózás
- Most megmutatjuk, micsoda fordulat jön itthon az időjárásban
- Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt