Új forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszert (FUTÁR) építenek Budapesten. A 2013-ban debütáló fejlesztés biztosítja majd azt többek között azt is, hogy a tömegközlekedést használók a lehető leggyorsabban érjék el céljukat, miközben tájékozódhatnak a forgalom pillanatnyi állapotáról is. A FUTÁR összesen mintegy 6,7 milliárd forintba kerül.
A BKK közleménye szerint ma a BKK és a BKV diszpécsereinek nincs információjuk arról, melyik busz vagy villamos merre tartózkodik, erről információt csak a járművezetőtől kaphatnak, egy mára igen alacsony megbízhatóságú rádiórendszer segítségével. Ezáltal a forgalomfelügyeleti diszpécserek nehezen tudják azt befolyásolni, hogy a járatok ne egyenetlenül közlekedjenek és ne forduljon elő az - Budapesten egyébként jól ismert gyakorlat -, hogy két busz jön egymás után, majd hosszú ideig nem érkezik járat a megállóba.
A BKK reményei szerint ennek vet véget a FUTÁR-projekt: a diszpécserek műholdas nyomkövetéssel folyamatosan követik majd a járműveket és így folyamatosan tudják majd szabályozni a felszíni járművek közlekedését, vagy épp sokkal könnyebben és gyorsabban lehet majd megszervezni egy villamos- vagy metrópótlást zavar esetén. Mindezeken túl a rengeteg információ segítségével a rendszer képes kiszámolni, hogy melyik jármű mikorra ér egy adott megállóba, így erről mobiltelefonon, interneten, illetve 257 helyszínen telepített kijelzőkön is adnak majd tájékoztatást.

A projekt főbb elemei:
- Modernizált forgalomirányítás: valós idejű, műholdas alapú információk a járművek helyzetéről és így javuló beavatkozási képesség a BKK részéről, informatikai intelligenciával támogatott diszpécseri munka, új diszpécserközpont a Szabó Ervin téren, melynek segítségével a Budapesten közlekedő villamosokat, trolibuszokat és autóbuszokat egyetlen központból irányíthatják. A megbízható kommunikációt új rádiórendszer segíti majd.
- Dinamikus utastájékoztatás: a megállóhelyeken és járműveken elhelyezett kijelzők segítségével az utasok valós idejű információkat kaphatnak. Ez megkönnyíti az utazás tervezését és kiszámíthatóbbá is teszi azt. Az új kijelzők a mostaninál szélesebb körű tájékoztatást nyújtanak majd: a jármű útiránya, indulási ideje mellett forgalmi változás esetén az utasok tájékoztatása mind a járműveken, mind a megállókban azonnal megtörténik. A rendszer majdnem pontosan ki tudja majd számítani, melyik járat mikorra ér az útvonalán található megállókba a menetrend és a valós forgalmi helyzet alapján, ez pedig segíti az utastok tájékoztatását.
- Forgalmi tervezés: több és pontosabb adat áll majd rendelkezésre a járművek helyzetéről, ezáltal nemcsak az utasok, de a közlekedésszervező számára is tervezhetőbbé válik a közlekedés és pontosabb, megbízhatóbb, költségtakarékosabb menetrendek készülhetnek.
- Előnyben részesítés: a rendszer részeként 30 jelzőlámpás helyszínen részesülhetnek majd előnyben a közösségi közlekedési járművek, ami rövidíti az utazási időt, és a szolgáltatónak is jelentős megtakarításokat eredményez.
A létrehozandó rendszer a Budapesten közlekedő 2295 darab villamoson, trolibuszon és autóbuszon biztosítja majd a valós idejű forgalomkövetést műholdas fedélzeti rendszer telepítésével. Amelyik jármű erre alkalmas, ott ez a fedélzeti rendszer vezérli majd a hangos utastájékoztatást, illetve a kijelzőket is. Számos járművön, így az Ikarus 412 és 435 típusú trolibuszokon, valamint a Ganz csuklós, Tatra T5C5, T5C5K és a TW 6000 és TW 6100 típusú (hannoveri) villamosokon új fedélzeti és külső utastájékoztató kijelzők kerülnek beépítésre. Mindezeken felül 257 megállóhelyen és csomópontban létesülnek olyan kijelzők, melyek az adott megállóba érkező következő járatokig hátra lévő várakozási időt mutatja, a valós forgalmi helyzet alapján.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A rendszer 2013-as elindulásáig 6,7 milliárd forint tervezett összköltségvetéssel számol a BKK, melynek megvalósítására mintegy 4 milliárd forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből, illetve az Európai Unió fejlesztési forrásaiból a társaság.

Durvul az árháború a magyar boltokban: brutál húsvéti akciókat villantott az Aldi, Lidl, Spar, Tesco
A Pénzcentrum most megnézte, mik a legjobb akciók a hazai boltokban, hiszen a brutális drágulás mellett egyáltalán nem mindegy, hol vásárolunk be az ünnepre.

Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."

Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Olyan helyre szerelhetnek napelemet, amit mindenki ismer, de senki sem gondolt eddig rá
- Katalán talány: Messi visszatér netán
- Aljakszandr Lukasenka: a NATO meg akarja támadni Fehéroroszországot
- Lezuhant egy kisrepülőgép Horvátországban, ketten meghaltak
- Gödi választás: az olimpiai bajnok elhárította a Fideszt, a párt azonban nem bánja ezt
- Mostantól korlátozza a tárhelyünket a Google Drive
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


