Új saját márkás termékeket vezet be Magyarországon a Praktiker - tájékoztatta lapunkat a barkács-üzletlánc. Az elmúlt év egyik fontos piaci trendje, hogy a környező országokhoz képest nálunk kelendőbbek a saját márkás termékek, ráadásul az anyagi nehézségek hatására egyre többen szerelnek, barkácsolnak otthon.
Az áruházlánc piackutatásai szerint az utóbbi 2-3 évben egyre nagyobb hangsúlyt kaptak a kereskedelmi márkák a barkács- és lakberendezési szektorban, arra számítanak, ez a trend folytatódni fog a következő időszakban is. A vásárlók elsősorban a költséghatékonyság és a szélesedő saját márkás kínálat miatt választják a kedvező ár-érték aránnyal rendelkező termékeket. A Praktiker az új igényekre válaszul újradefiniálja saját márkáit a magyar piacon: megerősíti a Budgetet, illetve piacra vezeti a Praktiker márkát.
Az áruházlánc lapunkat úgy tájékoztatta, a jövőben növelni kívánják a saját márkás termékek arányát az árukészletében és a vállalati stratégiában, valamint hangsúlyosabb szerepet szán a marketingkommunikációban is számukra. A két márka szakaszosan egyre több termékkörben fog megjelenni, így az elektromos gépek, a szerszámok, az autós kiegészítők, a kerti bútorok, a lámpák, a háztartási kisgépek, öntözés-technikai termékek és a bútorok kínálatában. A közép-felső kategóriás termékek saját márkája a Praktiker lesz.
Olcsóságuk miatt szeretjük a boltok saját márkáit
Felmérések szerint folyamatosan növekszik Magyarországon az üzletláncok saját márkás termékeinek népszerűsége. Legnagyobb az ilyen márkák aránya állateledel, háztartási papíráru és mélyhűtött élelmiszer bolti eladásából. Az elmúlt év egyik fontos piaci trendje, hogy a környező országokhoz képest nálunk magasabb a sajátmárkás termékek aránya, több leértékelt árucikket is veszünk: a GfK Hungária Piackutató Intézet adatai szerint amagyar fogyasztó 100-ból 26 forintot akciós termékekre költ el. Az is egyértelmű, hogy intenzíven megjelennek olyan eszközök, pénzkímélő stratégiák, amelyekkel kedvezményesen vásárolhatunk: népszerűek a magyar családok körében például a kuponok. A felhalmozást is visszafogják a fogyasztók, egyre többet költünk használt termékekre, ráadásul növekszik az otthoni szerelések, barkácsolások gyakorisága is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ma már a saját márka nem jelent alacsonyabb minőséget a gyártói, különösképpen a "B" márkákhoz képest, ami leképeződik a gyártói és a sajátmárkák közti árolló szűkülésében is. A gyártói márkák egyes élvezeti cikkek terén, valamint olyan kategóriákban tudnak sikeresek lenni, ahol néhány kiemelt, erős márka határozza meg a kínálatot (élelmiszereknél tipikusan ilyen az étolaj, vagy a sör).
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Olasz kiesési rangadó is lesz - sport a tévében
- Ekkora kártérítést kaptak a bicskei gyermekotthon igazgatójának áldozatai
- Dönerdiplomácia Törökországban: ezt sütötte ki a német elnök
- Zárt ajtók mögött próbálnak közeledni egymáshoz
- Nem túl biztatóak a foglalkoztatottsági adatok
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát