15 °C Budapest

Újabb boltban lesznek saját márkás termékek Magyarországon

Pénzcentrum
2012. június 20. 11:42

Új saját márkás termékeket vezet be Magyarországon a Praktiker - tájékoztatta lapunkat a barkács-üzletlánc. Az elmúlt év egyik fontos piaci trendje, hogy a környező országokhoz képest nálunk kelendőbbek a saját márkás termékek, ráadásul az anyagi nehézségek hatására egyre többen szerelnek, barkácsolnak otthon.

Az áruházlánc piackutatásai szerint az utóbbi 2-3 évben egyre nagyobb hangsúlyt kaptak a kereskedelmi márkák a barkács- és lakberendezési szektorban, arra számítanak, ez a trend folytatódni fog a következő időszakban is. A vásárlók elsősorban a költséghatékonyság és a szélesedő saját márkás kínálat miatt választják a kedvező ár-érték aránnyal rendelkező termékeket. A Praktiker az új igényekre válaszul újradefiniálja saját márkáit a magyar piacon: megerősíti a Budgetet, illetve piacra vezeti a Praktiker márkát.

Az áruházlánc lapunkat úgy tájékoztatta, a jövőben növelni kívánják a saját márkás termékek arányát az árukészletében és a vállalati stratégiában, valamint hangsúlyosabb szerepet szán a marketingkommunikációban is számukra. A két márka szakaszosan egyre több termékkörben fog megjelenni, így az elektromos gépek, a szerszámok, az autós kiegészítők, a kerti bútorok, a lámpák, a háztartási kisgépek, öntözés-technikai termékek és a bútorok kínálatában. A közép-felső kategóriás termékek saját márkája a Praktiker lesz.

Olcsóságuk miatt szeretjük a boltok saját márkáit

Felmérések szerint folyamatosan növekszik Magyarországon az üzletláncok saját márkás termékeinek népszerűsége. Legnagyobb az ilyen márkák aránya állateledel, háztartási papíráru és mélyhűtött élelmiszer bolti eladásából. Az elmúlt év egyik fontos piaci trendje, hogy a környező országokhoz képest nálunk magasabb a sajátmárkás termékek aránya, több leértékelt árucikket is veszünk: a GfK Hungária Piackutató Intézet adatai szerint amagyar fogyasztó 100-ból 26 forintot akciós termékekre költ el. Az is egyértelmű, hogy intenzíven megjelennek olyan eszközök, pénzkímélő stratégiák, amelyekkel kedvezményesen vásárolhatunk: népszerűek a magyar családok körében például a kuponok. A felhalmozást is visszafogják a fogyasztók, egyre többet költünk használt termékekre, ráadásul növekszik az otthoni szerelések, barkácsolások gyakorisága is.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Ma már a saját márka nem jelent alacsonyabb minőséget a gyártói, különösképpen a "B" márkákhoz képest, ami leképeződik a gyártói és a sajátmárkák közti árolló szűkülésében is. A gyártói márkák egyes élvezeti cikkek terén, valamint olyan kategóriákban tudnak sikeresek lenni, ahol néhány kiemelt, erős márka határozza meg a kínálatot (élelmiszereknél tipikusan ilyen az étolaj, vagy a sör).

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm