A hatósági ellenőrzése keretében végzett laboratóriumi vizsgálat mutatta ki a nem engedélyezett hatóanyagot.
Az elmúlt hetekben - elsősorban a forint jelentős gyengülése miatt- látványosan megnőtt a szomszédos országokból érkező vásárlók száma a határokhoz közeli városok üzleteiben. Sokan már azzal sem foglalkoznak, hogy eurójukat forintra váltsák.
Az elmúlt hetekben jelentősen gyengült a forint az euróhoz képest, sőt, hétfőn este újabb történelmi mélypontra esett a hazai fizetőeszköz árfolyama. Az árfolyam alakulásának hatására a szomszédos országokból egyre többen jönnek Magyarországra vásárolni: a határhoz közeli városok áruházainak parkolóiban egyre több külföldi rendszámú autót találni. Miskolcon például egyre több boltban találkozhatunk szlovák nyelvű információs táblákkal.
Szabó Anita, a Tesco-Global Áruházak Zrt. Kommunikációs osztályának munkatársa a napokban az Új Szó c. szlovákiai napilapnak elmondta: emelkedett az északi határszakasz közelében található Tesco áruházak forgalma. Több a szlovákiai vásárló "Az áruházlánc a dolgozók közvetlen tapasztalataiból, a parkolókban lévő szlovák rendszámú kocsik gyarapodásából és a forgalom erősödéséből úgy látja, hogy megélénkült a szlovák bevásárlóturizmus. A forgalomnövekedést az áruházlánc minden olyan esetben érzékeli, amikor a forint gyengül az euróval szemben" - mondta Szabó Anita. A jelenség leginkább a Komáromban, Mosonmagyaróváron, valamint Sátoraljaújhelyen lévő áruházakban figyelhető meg a leginkább.
A lap szerint egy ötkilós mosóporon közel ezer forintot, egy kiló csirkecombnál 650-, míg 30 darab tojásnál akár 600 forintnál is többet tud megtakarítani a Szlovákiából érkező vásárló. Felmérésük szerint egy 56 eurós (17 700 forint) bevásárláson 15 eurót (4700 forint) lehet megtakarítani. Várhatóan sokan lesznek, akik a karácsonyi nagybevásárlást is Magyarországon intézik majd, sőt, akár az értékes ajándékokat is itt veszik majd meg.
A Pénzcentrum.hu információi szerint az osztrák vásárlók számában egyelőre nem tapasztalható látványos növekedés Nyugat-Magyarországon. Sopronban, Győrben és Szombathelyen - a korábbiakhoz képest- jellemzően nem több az Ausztriából érkező vásárló, mivel a határhoz közel lakók eddig is leginkább nálunk vásároltak. Azonban az elmúlt időszakban megfigyelhető, hogy az osztrákok többet költenek a magyar boltokban. Úgy tudjuk, a dunántúli nagyvárosokban felpörgött a szolgáltató szektor forgalma is: többet költenek azok, akik fodrászhoz, kozmetikushoz, fogorvoshoz jönnek, de a vendéglátóhelyeken, éttermekben is költekezőbbek az osztrákok. Évek óta tendencia, hogy egyre több üzletben - már a legkisebb helyeken is- lehet euróval fizetni, igaz, a vásárlók forintban kapják meg a visszajárót.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








