2 °C Budapest

Ilyen plázáról álmodunk - új bevásárlóközpontok Pesten

2011. október 3. 05:24

Érdekesen viszonyul a plázákhoz, bevásárlóközpontokhoz a magyar fogyasztó. A vásárlók többsége például nem hajlandó 30 percnél többet utazni egy bevásárlóközpontba. A városszéli plázáktól hosszú nyitvatartási időt és jó parkolási feltételeket, a belvárosi bevásárlóközpontoktól étkezési és szórakozási lehetőségeket várunk.

A parkolási lehetőség kevésbé, a különböző árfekvésű boltok annál inkább fontosabbak a magyar vásárló számára, ha az ideális bevásárlóközpontot kell jellemeznie - derül ki a GfK Hungária különböző bevásárlóhelyek látogatottságát felmérő tanulmányából.

A felmérés szerint a városszéli plázáknál a teljes minta eredményeihez képest a hosszú nyitva tartás és az ingyenes parkolás a hangsúlyos. Ez nyilvánvaló is, hiszen sokan munkából hazafelé menet keresik fel ezeket a bevásárlóközpontokat.

 


A belvárosi plázák esetében már erőteljesebb igény mutatkozik a szórakozási és étkezési lehetőségek, valamint a divatos márkák és az egyedi, különleges üzletek iránt. E bevásárlóhelyek látogatói túlnyomórészt a fiatalabb korosztály tagjai közül kerülnek ki, akik a vásárlás mellett gyakran itt találkoznak társaikkal, ahol egyben a szórakozási és étkezési lehetőségek is adottak.

A vizsgálat eredményei szerint a vásárlók 42 százaléka nem hajlandó 15 percnél többet utazni egy bevásárlóközpontba, további 41 százalékuk maximum 15-30 percet utazna. Ugyanakkor 17 százalékot tesz ki azok aránya, akik hajlandók lennének akár 30 percnél hosszabb utat is megtenni azért, hogy egy számukra ideális bevásárlóközpontban vásároljanak. Az utazási hajlandóság mértéke a legidősebbek körében a legalacsonyabb. Az átlagosnál többet utaznának a nők, illetve azok, akik ritkán keresnek fel a plázákat.

De hol maradnak az új bevásárlóközpontok?

Az év első felében Magyarországon csak egy nagyobb kiskereskedelmi központ nyitotta meg kapuját, az 5600 nm-es Europeum a Blaha Lujza téren. A projekt az első pár hónap tapasztalatai alapján sikeresnek mondható. Jó forgalmi adatokat mutat és a bérbeadottság is 80% felett van, olyan bérlőkkel, mint a H&M, a Müller és a Deichmann.

A központ tekinthető "high-street" jellegűnek, mint bevásárlóközpontnak. Ugyanakkor a Nagykörút környező részeibe is sikerült új életet lehelnie, itt több új bolt is nyílt az elmúlt időszakban. Kezd helyre állni a Nagykörút Nyugati tér és Margit-híd közötti szakaszának kiskereskedelmi élete is, miután a hidat újra átadták a forgalomnak a felújítási munkálatok részleges elkészültével. Csökkent ezen a részen az üres boltok száma, a bérlők visszatértek.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Októberben nyílik meg a Váci1 projekt első három emelete, melyben olyan boltok lesznek, mint a Hard Rock Café és a Szamos Marcipán egy reprezentatív üzlete. A projekt második fázisa ezt majd 2012 őszén követi. Ennek során a felső szinteket adják majd át, ahol lesz többek közt egy tetőtéri étterem, valamint egy különleges turisztikai attrakció, mely az egész 1700 nm-es negyedik emeletet elfoglalja majd.

A budapesti KÖKI Terminál, az Árkád Szeged és a Sió Pláza átadása szintén az év végéig van tervbe véve. A kereskedők természetesen a karácsonyi fogyasztási csúcsszezonra készülnek, addigra meg kell ismertetni, "be kell járatni" az új bevásárlóközpontokat.

A plázák helyett diszkontok épülnek

Hermán Róbert, a kereskedelmi ingatlanokat fejlesztő Portico Investment akvizíciós igazgatója nemrég a Portfolio.hu Retail 2011. című konferencián elmondta: a fejlesztők a diszkontokban hisznek, úgy látják, hamarosan a magyar vásárlók is tényként kezelik majd, hogy ezekben az üzletekben a termékek minősége is megfelelő. Az új diszkontoknak helye is lenne a hazai piacon, hiszen míg nálunk 10 ezer lakosra jut egy diszkontáruház, addig például Németországban átlagban 4-5 ezer főre jut egy ilyen áruház.

 

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem