Középtávon biztosan nem csökken az élelmiszerek áfája, az ügy lekerült a kormányzati napirendről - értesült a Népszabadság. A Nemzetgazdasági Minisztérium sem az idei büdzsé előkészítésekor, sem a jövő évi tervek között nem számol a vidékfejlesztési tárca áfamérséklési elképzeléseivel.
Az úgynevezett alapélelmiszereket jelenleg 18, illetve 25 százalékos általános forgalmi adó terheli. A Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) azt szorgalmazta, hogy három lépésben 5 százalékra csökkenjen az áfakulcs.
Három lehetséges verzióval számoltak, amelyek mindegyike mérsékelte volna a most 25 százalékos kulccsal adózó sertés- és a baromfiágazati termékek áfáját, mivel e két ágazat van a legnehezebb helyzetben. A második variáció ezt a termékkört kiegészítette volna a kenyérféleségekkel és a tejtermékekkel, amelyekre ma 18 százalékos kulcs van érvényben. Egy harmadik elképzelés pedig a tojást és az étolajat is 5 százalékos kulcs alá sorolná a jelenlegi 25 százalékosból.
A költségvetést a VM áprilisi számításai szerint éves szinten 240 milliárd forintos bevételkiesés érné, ha az 5 százalékos kulcs valamennyi alapvető élelmiszernél életbe lépne. Ebből például a sertés- és a baromfiszektor 44 milliárd forinttal részesedett volna. Ám ezt a számítások szerint jelentősen ellensúlyozná az, hogy a fogyasztás csökkenése megállna, illetve a kedvezőbb áfakulcs miatt azok is legálissá tennék tevékenységüket, akik eddig a szürke- vagy a feketegazdaságban űzték az ipart.
Az elképzelés megvalósítását tavasszal Orbán Viktor miniszterelnök sem tartotta lehetetlennek, ám a bevezetés korlátjaként nem költségvetési okokat említett: akkor ugyanis elmondta, vizsgálják a korábbi áfacsökkentések következményeit, ugyanis csak akkor lenne értelme a forgalmi adó mérséklésének, ha az eljutna a fogyasztókig, és nem a kereskedelemben csapódna le haszonként.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








