16 °C Budapest

Sokat költünk szépítkezésre

2011. július 29. 12:32

Az első félévben némileg csökkent a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kiskereskedelmi eladása a múlt év azonos időszakhoz viszonyítva - olvasható a Nielsen piackutató közleményében.

Értékben 1, mennyiségben 3 százalékos visszaesést regisztrált a Nielsen. Villányi Ágnes, a piackutató vállalat kereskedelmi kapcsolatokért felelős osztályvezetője közölte, hogy az általuk mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum eladásából a boltok évente mintegy 300 milliárd forint bevételt érnek el.

Féléves összehasonlításban a legnagyobb forgalmú húsz vegyi áru kategóriából értékben 1-9 százalékkal emelkedett például az általános tisztítószerek, a hajfesték vagy a szappan forgalma. Mennyiségben 5-5 százalékkal forgalmaztak többet a boltok testápoló krémből és toalett tisztítóból - tette hozzá.

Az eladás eléggé koncentrált, hiszen értékben a forgalom 65 százaléka jutott hipermarketre és drogériára mind az idei, mind a tavalyi első félév során.

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból az elmúlt félév során a hipermarket piaci részesedése értékben 38 százalék volt, ahogyan a tavalyi első félévben is. Ennél jóval nagyobb mértékben, 47-50 százalékkal részesedett legutóbb például a légfrissítő, a mosószer és az öblítő teljes bolti forgalmából.

A drogériák piaci részesedése értékben egyaránt 27 százalék volt a tavalyi és idei első félév során, miközben jóval magasabb, 46-61 százalékos arány jutott rájuk a hajfesték, az arc- és szemránckrém, valamint a pelenka eladásából.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Noha a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok teljes hazai forgalmából általában alacsony (14 százalék), ennél jóval magasabb (20-22 százalék) öblítőből, toalett papírból és mosogatószerből.

 

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 15. csütörtök
Zsófia, Szonja
20. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem