A vásárlási kedvben egyelőre nyoma sincs az adócsökkentés ösztönző hatásának. Idén már csak a nyugdíjpénztári reálhozamok kifizetése, illetve a devizahitelek törlesztőrészletének árfolyam-fixálása hozhat némi élénkülést. Mivel a mostani tervek szerint jövőre nem lesz adócsökkentés, kérdéses, hogy mikor indulhatnak be a gazdaság belső motorjai.
Márciusban 0,9 százalékkal esett vissza a kiskereskedelmi forgalom, míg negyedéves szinten lényegében stagnált az előző év azonos időszakához képest. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a márciusi eladások 0,5 százalékkal elmaradtak az előző hónaptól.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2011 márciusában 602 milliárd forint értékű árut forgalmaztak, az első negyedévben összességében 1629 milliárd forgalom realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 46 százaléka élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes-, 18 százaléka üzemanyag-, 11százaléka bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 25 százalék volt 2011 első negyedévében. Gyógyszertárakban és gyógyászati segédeszköz üzletekben közel 80 milliárd forintot költött a lakosság 2011. január-márciusban.

Az előző év azonos időszakához képest az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek forgalma márciusban 1,6 százalékkal mérséklődött, az első negyedévben lényegében nem változott. A forgalom jelentős részét (90 százalékát) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai márciusban 2,1 százalékkal csökkentek.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene 2011. márciusban 1,3 százalékkal mérséklődött, az első negyedévben stagnált. Iparcikk jellegű vegyes árukból 13,9, a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag termékkörbe tartozókból 5,8 százalékkal kevesebbért vásároltak. A textil-, ruházati és lábbeli üzletek eladásai 2 százalékkal csökkentek. Az üzemanyagtöltő állomások eladásai 2011. márciusban nem változtak, az év első negyedévében 0,9 százalékos elmaradást mutattak. Ugyanakkor a gyógyszertárak-, és gyógyászati üzletek forgalma 5,8 százalékkal emelkedett.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
"A várt minimális bővülés helyett enyhén csökkenő kiskereskedelmi forgalom azt mutatja, hogy a lakosság - az adócsökkentés ellenére - sem mer költeni. Így jelenleg az a különös helyzet áll fenn, hogy míg a hazai gazdaság nemzetközi megítélésére régóta nem tapasztalt pozitív hangulat jellemző, addig ennek az optimizmusnak a lakosság körében egyelőre nyoma sincs" - mondta el Horváth István, a K&H Alapkezelő befektetési igazgatója.
"A kiskereskedelmi forgalom élénkülésének hiányában a hazai gazdaság motorja így továbbra is a nemzetközi - elsősorban nyugat-európai - konjunktúra hajtotta külkereskedelem marad. Jelenleg úgy tűnik, hogy ez a világgazdasági konjunktúra az év hátralévő részében is fennmaradhat, ugyanakkor látni kell, hogy egyre visszafogottabbak a gazdasági növekedésre vonatkozó várakozások. Habár a Széll Kálmán Terv nagyobb súlyt fektet a kiadások csökkentésére, mint a bevétel növelésére, a piac által átgondoltnak és nagyon pozitívnak ítélt hiánycsökkentő csomagot lényegesen könnyebb keresztülvinni a gazdaság stabil növekedése mellett" - mondta el a befektetési szakember.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


