Fogyasztási szempontból a recesszió kritikus szakasza, úgy tűnik, már a múlté: az európai országok többsége 2010-ben újból a növekedés útjára lépett. Az európai fogyasztók vásárlási szándékai globális tekintetben azonosak az egy évvel korábbi adatokkal. A szórakozás és utazás továbbra is tartja magát az európaiak kiadásainak élén. Ezután következnek az európai fogyasztók körében általános népszerűségnek örvendő lakással kapcsolatos vásárlások.
Az európaiak 2011-ben nem kívánnak alább adni jólétükből. Ami a szórakozást és utazást illeti, Németország, Belgium, az Egyesült Királyság és Oroszország az előző évhez hasonlóan jóval az európai átlag fölött helyezkedik el - derül ki a Cetelem Körkép 2011. felmérésből. Az olasz, portugál és magyar fogyasztók utazási és szórakozási vágya mérsékeltebbnek bizonyul. Az ő szándékmutatójuk az európai átlag alatt áll, ráadásul a két déli ország határozott visszaesést mutat tavaly óta.
Bár ez a kategória stabilan vezeti a fogyasztók vásárlási szándékainak listáját, a válság hatása még érezhető: az utazási irodák a fogyasztói szokások határozott változásáról számolnak be az indulásokat illetően (kései foglalások, vadászat az alacsony árra, közeli úticélok). Az utóbbi időben a foglalások (repülőjegy és szállás) 50%-a az indulás hónapjában történik.
A lakással kapcsolatos kiadások mellesleg szintén széles körben kedveltek Európában: a vizsgált országok szinte mindegyikében második helyen állnak az összevetésben. A közép-kelet-európai országok mindig is szívesen szánták kiadásaik jelentős részét lakberendezési cikkekre. Ezekben az országokban a középosztály a nyugati szintet megközelítő életmódot folytat: az otthon alapvető kényelme tapintható fokmerője ennek a törekvésnek.
Oroszországban emellett egy újfajta, tulajdonos-közösségi öntudat is feltörekvőben van, ami szintén hozzájárulhat a lakással kapcsolatos kiadási kategória növekvő tendenciájához. Másik érdekes tény, hogy Spanyolország, Franciaország, Olaszország és az Egyesült Királyság ingatlan javak vásárlása szempontjából ismét elérték válság előtti szintjüket: a nyugat-európaiak szemében mindig is az ingatlan testesítette meg az állandó értéket.
Mit fogunk vásárolni a következő egy évben?
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A felmérés a magyar fogyasztók vásárlási hajlandóságát is vizsgálta. Jól látszik, hogy tavalyhoz képest sokkal többen szeretnének háztartási gépet venni. Kiugró növekedés mutatkozik még a mobiltelefon-vásárlási szándékban, és tavalyhoz képest kimondottan sokan nyilatkoztak úgy, hogy 2011-ben számítógépet (személyi számítógépet, laptopot) vennének.
Az sem elhanyagolható, hogy a lakás-és házfelújítási munkákra is többet szánnánk: ha beigazolódik ez a prognózis, az komoly segítséget jelenthet például a meglehetősen nehéz helyzetben levő barkácsáruházak számára (az is jó hír lehet számukra, hogy a kertész-és barkácsfelszerelés szegmensében is növekvő a vásárlási kedv). A felmérés alapján összességében kijelenthetjük, hogy megjött a fogyasztók vásárlási kedve: gyakorlatilag nincs olyan terület, amelyen kevesebbet vásárolnánk, mint egy évvel korábban.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját
- Tanúskodni hívták Joe Bident
- Újfajta, félelmetes fegyvert tesztelhet élesben Oroszország
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás