Noha a magyarországi tejfogyasztás az elmúlt évben meghaldta az EU átlagot, mégis 2,6%-os csökkenést mutat a megelőző évhez viszonyítva. Mi, magyarok ugyanis átlagosan 67,5 liter, naponta 1,8 dl tejet ittunk meg 2010-ben, kevesebb, mint felét a szakértők által javasolt napi fél literes mennyiségnek.
A GfK Hungária Piackutató Intézet által a Tetra Pak Hungária Zrt. megbízásából készített felmérés szerint a tejhez fűződő tévhitek továbbra is befolyásolják fogyasztási szokásainkat. A felmérés tanulsága szerint, noha mérhető változás állt be a legnagyobb tévhitek körében, a magyarok 53%-ában még mindig tévhitként él, hogy hőkezelés során elvesznek a tejből a legfontosabb tápanyagok vagy hogy az UHT tej tartósítószert tartalmaz, ahogy azt a lakosság 64%-a hiszi. Ezzel szemben tény, hogy az emberi szervezet legkönnyebben a tehéntejből jut kalciumhoz, mert a fehérje, a kalcium, a D vitamin, a foszfor, a tejzsír és a tejcukor csak a tejben található meg együtt, a megfelelő arányban.
A tej az egyik legfontosabb alapélelmiszerünk s az emberi szervezet elsődleges kalciumforrása. Mi, magyarok az elmúlt évben átlagosan 67,5 litert fogyasztottunk, mely az elmúlt évhez képest csökkenést mutat, de még így is az EU átlag (63,06 liter) feletti értéket képviseli, a világátlagot (32,64 liter) pedig jócskán túlszárnyalja. A tejfogyasztási ranglista élén továbbra is az írek állnak (131,1 liter), őket követik a finnek átlag 128,8 liter éves tejfogyasztásukkal. Franciaország (56,8 liter), Ausztria (54,8 liter) és Szlovákia (52,6 liter) is mögöttünk foglal helyet a tejes tabellán, míg a sort Lengyelország (37,4 liter), Románia (37,4 liter) és Bulgária (23 liter) zárja. Az, hogy a magyarországi tejfogyasztás 2,6%-kal csökkent, nem egyedülálló, az Európai Unió átlaga 4%-kal kevesebb az előző évhez képest.
"Az elmúlt évhez képest nem változott jelentősen a tejfogyasztás gyakorisága: a 15 éves és idősebb magyar népesség 85%-a fogyaszt hetente legalább egyszer tejet, a lakosság több, mint háromnegyede naponta vagy hetente többször" - mondta Sánta Zoltán, a GfK Piackutató Intézet kutatásvezetője. "A tejfogyasztás mennyiségének enyhe csökkenését tehát nem az okozta, hogy kevésbé gyakran fogyasztanánk, hanem hogy alkalmanként egy picit kevesebbet iszunk belőle" - tette hozzá a szakember.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
"A fogyasztáscsökkenés hátterében áll az is, hogy számos, tejhez kapcsolódó tévhittel találkozunk, holott a tej jótékony hatással van az egészségre, gyermekkorban pedig különösen fontos pillére az egészséges táplálkozásnak" - mondta Miháldy Kinga, az OÉTI dietetikusa. "Könnyen és jól emészthető táplálékról van szó, mely túlnyomórészt egészséges zsírokat tartalmaz, ugyanakkor hangsúlyoznunk kell, hogy fogyasztás előtt szükséges és fontos a hőkezelés" - tette hozzá a dietetikus.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon
- Kissé kettészakad az ország – ezt tartogatja az időjárás
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket