23 °C Budapest

Újabb drágulás közeledik: a C&A már beijesztett

2011. április 27. 05:22

A Pénzcentrum.hu már tavaly novemberben megjósolta, hogy jelentősen nőni fognak a ruházati cikkek árai. Akkori elemzésünk bejött: a gyapot -és így a pamutfonal- ára az elmúlt hónapokban meredek emelkedést mutat. Mi magyarok pedig fokozatosan egyre kevesebbet költünk ruhák vásárlására.

Hosszú évek nem láttak akkora áremelkedést a gyapot piacán a tőzsdei alkuszok, mint amekkorát az elmúlt két évben tapasztaltak. 2008 ősze és 2010 nyara között a gyapot ára 80 százalékkal ment feljebb. A drágulás azonban most is tart, az ár már a 210 centet is eléri fontonként.

Mint arról korábban beszámoltunk, az árrobbanás magyarázata egyszerű: zavarok keletkeztek a világ nyersgyapot ellátásában. A legnagyobb exportőr India például a gyenge termés miatt az elmúlt szezonban kiviteli tilalmat rendelt el, nehogy saját feldolgozói nyersanyag nélkül maradjanak. A legnagyobb termelő és felhasználó, a világot olcsó ruhafélével ellátó Kína viszont emiatt csak drágán jut gyapothoz. Még saját forrásból is. A kínai gyapotföldeket ugyanis az indiaiakhoz hasonlóan megviselte a hűvös és rendkívül csapadékos időjárás. Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma úgy számol, hogy a világ pamuttermelése 4 százalékkal, 22 millió tonnára esik vissza.

 

Forrás: Portfolio.hu


A C&A, Európa egyik vezető ruházati kereskedelmi lánca szerint a közeljövőben egyértelműen drágulni fognak a ruházati cikkek. A Magyarországon is jelentős piaci szereplőnek számító ruházati lánc a pamut drágulásán túl arra alapozza, hogy a legjelentősebb gyártó országokban - például Indiában és Kínában - emelkednek a munkaköltségek. Ezek a tényezők alapjaiban befolyásolják az egész szakmát, mindamellett arról az üzletlánc szóvivője nem tett említést, hogy a C&A emeli-e árait.

Mi már a hipermarketben vesszük a ruhát

2010-ben a magyar háztartások arányaiban kevesebbet költöttek ruhákra a távol-keleti boltokban. Ugyanakkor megnőtt a hiper- és szupermarketekben, valamint a diszkont ruházati láncokban elköltött pénzösszegek aránya.

 


A háztartások költségvetésében a legnagyobb fogyasztási kiadások közé tartoznak az élelmiszerek vásárlására fordított költések, a lakásfelszerelésre, lakáskarbantartásra, illetve a közlekedésre kiadott összegek. Ezzel szemben a ruházkodásra szánt összeg marginális, a fogyasztási kiadások mindössze 3-4 százalékát adja. A GfK Hungária Consumer Tracking mérése alapján ruházkodásra 2008 óta fokozatosan egyre kevesebbet költünk, ami komoly kihívások elé állítja a gyártói oldalt és a kereskedőket is.

A háztartások vásárlása alapján elmondható, hogy a magyar lakosság alsó-és felső ruházatra, cipőre, sport- és munkaruházatra, valamint kiegészítőkre összességében 329 milliárd forintot költött 2010-ben. Ez kismértékben elmarad a 2009-es szinttől. Az év első felében erősebb visszaesés jellemezte a ruházati piacot, viszont a második félévben bekövetkező erősödés hozzájárult ahhoz, hogy a forgalom mindössze 1 százalékkal maradt el a 2009-es évhez képest.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A magyar háztartások arányaiban kevesebbet költöttek el távol-keleti boltokban 2010-ben. Ezzel szemben érzékelhetően megnőtt a hiper- és szupermarketekben, valamint a diszkont ruházati láncokban elköltött pénzösszegek aránya. A távol-keleti boltokban az átlagos árszint a magyar textilpiac 73 százaléka. Bár a hiper- és szupermarketek árszintje valamivel magasabb (az átlagos árszint 83 százaléka), még mindig nagyon versenyképes ajánlatot jelentenek a vásárlók számára. 

 

A háztartások ruházkodásra fordított költéseiForrás: GfK Hungária, Consumer Tracking


"A válság éveiben a hipermarketek a teljes napi fogyasztási cikk piacon is növekedni tudtak. Érthető a csatorna sikere, hiszen széles áruválasztékuk és kedvező áraik mellett tudatos marketing tevékenységgel is sokat tettek a textil kategória hatékonyabbá tétele érdekében. Például saját márkavonalakat vezettek be, illetve arra is volt példa, hogy új koncepciót vezettek be a kategória bolton belüli megjelenítésére" - mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária szektormenedzsere.

A nemzetközi textildiszkont láncok átlagára valamivel magasabb, mint a távol-keleti boltoké és a hipermarketeké, de még mindig széles rétegek számára elérhető szintet képviselnek. Növekedésük mögött egyrészt az újabb boltnyitások állnak, másrészt a meglévő boltok forgalma is növekvő tendenciát mutat.

 

Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 20. péntek
Bernát, Felícia
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?