Jóval biztonságosabban vásárolhatunk ma már olyan népszerű elektronikai termékeket online, mint a digitális fényképezőgép vagy MP3 lejátszó, a problematikus weboldalak elleni átfogó EU-s intézkedéscsomagnak köszönhetően - közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
Az elektronikai termékeket árusító webáruházak 84%-a működik ma már az uniós előírásoknak megfelelően, míg 2009-ben csak 44% tartotta be teljes körűen a jogi előírásokat. A Sweep (söprögetés) nevű átfogó vizsgálatot tavaly májusban indította el az Európai Bizottság, melyet a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságokkal együttműködésben végeztek el 26 tagállamban, valamint Norvégiában és Izlandon.
A Sweep célja az volt, hogy átvilágítsák, "tisztára söpörjék" az elektronikai termékeket forgalmazó webáruházakat. A vizsgálat során megállapítható volt, hogy a legfőbb problémák fogyasztói jogokkal kapcsolatos megtévesztő információk közzététele, a hibás árfeltüntetés valamint a kereskedők adatainak hiánya voltak. A Bizottsági intézkedéscsomag eredményeképpen a webáruházak mára kiküszöbölték a hibákat, és jóval megbízhatóbban működnek.
John Dalli, az egészségügyi és fogyasztóvédelmi politikáért felelős biztos nyilatkozatában elmondta, hogy "Az átfogó ellenőrző intézkedések mind azt a célt szolgálják, hogy az Unió fogyasztóvédelmi rendelkezéseit szigorúan betartassák, átlátható árakat és megfelelő tájékoztatást biztosítsanak a fogyasztók számára. A mai eredmények azt mutatják, hogy az ellenőrzések működnek. A fogyasztói bizalom növekedése, amelyet az átfogó ellenőrző intézkedések is generálnak, a becsületes kereskedőknek is előnyös. Az átfogó jogérvényesítő intézkedési csomagok folytatása terén eltökéltek vagyunk, és már azt is tudjuk, melyik lesz a soron következő vizsgálati szektor".
A "Sweep" az Európai Unió tagállamainak fogyasztóvédelmi hatóságai közti együttműködés keretében végrehajtott ellenőrző intézkedéscsomag, mely során egy meghatározott szektorban vizsgálják a fogyasztói jogok betartását. Az elektronikai termékeket árusító webáruházak ellenőrzésére 2009. májusában került sor, mely során 369 weboldalt vizsgáltak meg. A 369 internetes kereskedő közül mára 310 (84%) működik az uniós jognak megfelelő mértékben, mely majdnem duplája a 2009-es adatoknak (44%). Az ellenőrzés során az uniós rendelkezéseket megszegő weboldalakat vagy megbírságolták vagy bezárták.
Az ellenőrzés eredményei:
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- a weboldalak 86%-a ad megfelelő tájékoztatást a fogyasztói jogokról (pl. az indokolás nélküli elállási jogról) szemben a 2009-ben mért, 64%-os aránnyal;
- a webáruházak 94%-a helyesen tünteti fel a termékek árát, míg 2009 májusában csak 75% tett így;
- a kereskedő neve, székhelye és elérhetőségei már a weblapok 95%-án szerepel, ami 13%-kal több, mint 2009-ben.
Az elektronikai termékeket árusító webáruházak akciójának sikerét látva a Bizottság következő lépésben a jegyárusítással foglalkozó internetes felületek ellenőrzését tervezi.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Lengyelország és Ukrajna közös fegyvergyártásra készül
- Elkezdődött az egyeztetés a bősi vízlépcső vitájának ügyében
- Nincs nyugalom Bécsben: újabb fegyvertilalmi övezetet kellett bevezetni
- Még le sincs gyártva, mégis minden lőszert eladtunk már Várpalotáról
- Gulyás Gergely újra tanul járni a műtétje után, és Magyar Péterről is beszélt
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv