21 °C Budapest

Majdnem minden második háztartás digitálisan televíziózik

2010. június 7. 15:32

A tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában, 2010 áprilisában 15 ezerrel 1,225 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentéséből.

A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka Zrt., TARR Kft., TvNetWork Nyrt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft. és Hello HD Kft.) április végén összesen 2,517 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban.

Áprilisban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 48,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a márciusi 48,2 százalék után.

A digitális előfizetéseken belül 2010 áprilisában 435 ezerről 447 ezerre nőtt a kábeltelevízióra, vagy IPTV-re előfizetők száma és 776 ezerről 778 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Áprilisban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a márciusi 17,3 százalék után 17,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére, vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése nem változott, maradt a márciusi 30,9 százalék áprilisban is, míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 51,8 százalékról 51,3 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi - ide sorolva a korábban az Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatását is, amelyet március elsejétől a Hello HD Kft. üzemeltet. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a márciusi 46,1 százalékról 45,5 százalékra, a UPC-é 23,7 százalékról 23,3 százalékra csökkent, a Magyar Telekomé pedig 25,3 százalékról 26,4 százalékra emelkedett.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste  Banknál 6,67%,  a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,734 millióról 1,739 millióra nőtt, ezen belül az analóg előfizetések száma 7 ezerrel 1,292 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 12 ezerrel nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a márciusi 34,6 százalékhoz képest 34,3 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 22,5-ról 22,6 százalékra, a harmadik DIGI-é pedig 12,6 százalékról 13,2 százalékra nőtt áprilisban.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között - valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, a márciusi 31,2 százalék után április végén 30,9 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) a piaci részét áprilisban a márciusi 23,4 százalékról 23,8 százalékra növelte, míg a harmadik DIGI piaci része 23 százalékról 23,2 százalékra nőtt.

Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 19. csütörtök
Ivó, Milán
20. hét
Május 19.
Forrásvizek napja
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2022
A jövő vállalata - Zöld az út a fenntarthatóság felé!
Portfolio Digital Transformation 2022
Szektorokon átívelő tudás a belső folyamatoktól a termékig!
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?