A Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesületének 2009-es könyvforgalmi adatai alapján a magyar könyvpiac először mutatott csökkenést 1997 óta. A könyvvásárlásra fordított összeg az előző évihez képest több mint 5 százalékkal csökkent. A közoktatási tankönyvek és nyelvkönyvek piaca eközben a teljes könyvpiachoz képest jobban teljesített, a Nemzeti Tankönyvkiadó továbbra is megőrizte vezető pozícióját.
A magyarországi könyvforgalom 2009-ben 64,2 milliárd forintos volt, mely 5 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. Az infláció miatt azonban a csökkenés valójában közel 10 százalékos zsugorodást jelent. Az eladott példányszámok tekintetében még nagyobb, összesen 11,5 százalékos visszaesés figyelhető meg.
A tankönyvek és nyelvkönyvek a teljes könyvpiacnál jobban teljesítettek, még mindig a legnagyobb tematikai ágazatot jelentik (a teljes könyvforgalomban a korábbi 25,5-ről 26,4 százalékra növekedett részesedésük), de még így is csökkenést mutatott e téren is az árbevétel az elmúlt évben: 17,2-ről 17 milliárdra csökkent a forgalom. A Nemzeti Tankönyvkiadó 32 százalékos piaci részesedésével, 5,6 milliárd forintos árbevételével továbbra is a legnagyobb szereplő ezen a területen.
Az ismeretterjesztő könyvek piacán (14,9 milliárd forint) közel 9 százalékos visszaesés történt, míg a szépirodalmi, illetve fikciós könyvek forgalma 7 százalékkal növekedett (12,9 milliárd forint). A szakkönyvek, tudományos művek, lexikonok, szótárak ágazatában 2009-ben tovább gyorsult az évek óta tapasztalt piacvesztés, míg 6,6 százalékos bővülés volt megfigyelhető a gyermek- és ifjúsági könyvek területén (9,2 milliárd forint).

Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


